    Subject: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <JmsfH.532277$jbb.125584@fx44.ams1>
    <5f7f3840$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <R5agH.390433$Rb1.237977@fx35.ams1>
    <5f81a7b9$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f847e3b$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f84e96e$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <1o6cr2w1kf1j$.jwt5lqzlix04$.dlg@40tude.net>
    <5f8588ad$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f87187b$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f8774be$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f884a66$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f88b77a$0$615$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f89898b$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 17 Oct 2020 00:54:23 +0200

    W dniu 16.10.2020 o 13:52, Kviat pisze:

    > Jak każdy normalny człowiek. Po skali procederu. I mam punkt
    > odniesienia. Jeżeli jest (przykładowo...) 1000 przypadków ujawnionych
    > i 10 pomówień, to robi ci jakąś różnicę, czy pomówień jest 10000 czy
    > 100000?

    Przyznam, ze nie za bardzo rozumiem Twoją matematykę, ale generalnie dla
    mnei ma to istotne znaczenie. Nie wyobrażam sobie, jak moglibyśmy na 10
    pomówień mieć 1000 przypadków ujawnionych, bo na zdrowy rozsądek
    pomówień zawsze musi być więcej, niż ostatecznie potwierdzonych przypadków.

    Natomiast jeśli (o czym dalej piszesz) pomówień jest 10.000, to przy
    tysiacu potwierdzonych wychodziłoby, na to, że 9 na 10pomówionych ejst
    niewinnych. Jesli tych pomówień byłoby 100.000, no to 99 na 100
    pomówionych ejst niewinnych. A jeśli byśmy stwierdzili, ze tylko 10
    przypadków sie potwierdziło (bo nie wiem, do czego ta liczba w Twoim
    tekście, no to na 100.000 pomówionych 99.990 byłoby niewinnych. Tylko to
    dane z kosmosu, bo wszystkich duchownych jest w Polsce 25.000.

    > To nadal jest 1000 przypadków. Dla normalnego człowieka punktem
    > odniesienia jest 0 przypadków.

    Odnoszę wrażenie, że zupełnie nie rozumiesz, co ja piszę. Sposób
    postępowania z pomówionymi zależy od tego, jakie jest
    prawdopodobieństwo, ze pomówienie jest prawdziwe. Nie można podejmować
    jakiś radykalnych działań wobec 10.000 ludzi tylko dlatego, ze
    spodziewamy się, iż jedna z nich jest pedofilem.

    --
    Robert Tomasik