  • Data: 2023-05-21 01:43:33
    Temat: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.05.2023 o 23:15, Kviat pisze:

    > Skąd wiesz, że te zgłoszenia nie są przestępstwami, skoro wkładacie
    > to do szuflady i się tym nie zajmujecie?

    Spróbuj wreszcie pojąć, ze to nie chodzi o to, bym wiedział, że to nie
    jest przestępstwo, tylko o to, że mam podejrzewać, że do przestępstwa
    doszło. Ty na siłę próbujesz sprowadzić sprawę do usilnego szukania
    haków na sprzedawcę.

    > Czyli jeszcze gorzej niż myślałem.>> To nie są przestępstwa. Spróbuj
    > to ogarnąć. Skąd wiesz, że dane zgłoszenie to nie przestępstwo, skoro
    > się tym nie zajmujecie? Spróbuj to ogarnąć.

    Słucham zawiadamiającego. Sprawdzam podstawowe rzeczy. Czytam kodeks. I
    jak zgłoszenie nie zawiera znamion przestępstwa, to wiem, że nie zawiera.

    > Dlatego składa się zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa. I o ile
    > ktoś nie jest - przykładowo ty - uparty, to rozumie, że skoro ktoś
    > takie zawiadomienie składa, to jeszcze nie wiadomo, czy to jest
    > przestępstwo, czy nie jest.

    Ja kodeksu postępowania karnego nie pisałem. Art. 17 kpk: "Nie wszczyna
    się postępowania, a wszczęte umarza, gdy (...) brak jest danych
    dostatecznie uzasadniających podejrzenie jego popełnienia. Czego nie
    rozumiesz w tym fragmencie?

    > Dlatego to ma sens, bo za to wam obywatele płacą i dali wam specjalne
    > uprawnienia, bo tylko wy to możecie sprawdzić i ścigać oszustów. Lub
    > umorzyć _po_sprawdzeniu_, a nie po wrzuceniu do szuflady.

    Ale co mamy w Twojej ocenie sprawdzać? Nieotrzymanie paczki samo w sobie
    nie jest oszustwem. Jest kilka możliwości, w których to może być skutek.
    Przykładowo ktoś się podszył pod sprzedawcę - ale tu łatwo sprawdzić,
    czy dane kontaktowe, z których korzystał kupujący zgadzają się. Może być
    również tak, że sprzedający w ogóle nie ma towaru - ale to też widać, bo
    na ALLEGRO będzie działał krótko i bedzie masa negatywów, zaś jeśli to o
    sklep chodzi, to można sprawdzić, jak długo strona sklepu istnieje. To
    ne wymaga przyjęcia zawiadomienia, tylko szybkiego sprawdzenia.

    > Ale ty nie.

    > Przecież przed chwilą pisałeś, że wkładacie to do szuflady i macie
    > wyjebane. Macie osobowość mnogą? To żaden wstyd, ale przedyskutujcie
    > to między sobą.

    Bo Policja ma się zajmować ściganiem przestępstw, a nie negocjowaniem
    pomiędzy sprzedawcą i kupującym dostarczenia właściwego koloru skarpetek
    - przykładowo.

    --
    (~) Robert Tomasik