  • From: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>
    Subject: Re: Pytanie - prawa autorskie - sytuacja autentyczna
    Date: Fri, 02 Feb 2007 13:39:02 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo

    Powiedział(a) *lolka* na tej grupie:

    > To ja będę męczyć temat dalej, szczególnie, że przepisów jak na razie
    > nikt nie podpowiedział.

    Podpowiadam: jest tu m.in. kwestia interpretacji zależności między art.
    2 PA a art. 29 ust. 1 PA.
    Jeśli to ordynarne "zerżnięcie" to jest to raczej naruszenie art. 2 PA,
    aczkolwiek takie działania mogą ocierać się o pastisz, parodię lub
    zapożyczenie, co zasadniczo jest dozwolone.
    BTW bodajże w USA była podobna sprawa w świecie artystycznym, chyba
    doszła do sądów ale nie pamiętam jak się skończyła.

    > Jasne, że namalować i powiesić w domu na ścianie to mogę sobie co
    > chcę. Pytanie dotyczyło sytuacji wystawy w galerii sztuki, a zatem
    > swego rodzaju promocji artysty, mającej przynieśc wymierne korzyści.

    Moralnie to cała sztuka jest jednym wielkim zapożyczeniem, a czasem
    nawet darciem łacha. Zobacz sobie "Jay and Silent Bob Strikes Back" albo
    - z innej beczki "Straszny film" czy jak to zwą.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl