    From: "lolka" <l...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie - prawa autorskie - sytuacja autentyczna
    Date: 2 Feb 2007 04:26:04 -0800

    On 2 Lut, 13:12, Olgierd <n...@n...spam.no.problem> wrote:

    > Aha, pytanie było o malowanie obrazów. Odpowiedziałem: tak, wolno
    > malować sobie obrazy na podstawie cudzych fotografii.
    > Na pytanie nr 2 - o sprzedaż takich obrazów - udzielam odpowiedzi:
    > zalecam ostrożność.

    To ja będę męczyć temat dalej, szczególnie, że przepisów jak na razie
    nikt nie podpowiedział.
    Jasne, że namalować i powiesić w domu na ścianie to mogę sobie co
    chcę. Pytanie dotyczyło sytuacji wystawy w galerii sztuki, a zatem
    swego rodzaju promocji artysty, mającej przynieśc wymierne korzyści.
    Czy te obrazy akurat zostaną sprzedane to ja tego nie wiem (bo i jak
    miałabym się dowiedzieć że zostały - nie bardzo sobie wyobrażam).
    Sytuacja wydaje mi się dość niejednoznaczna moralnie, na prawie sie
    nie znam, dlatego pytam.