eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy właściciel drogi publicznej może wprowadzać własne zasady ruchu drogowego? › Re: Pytanie poboczne - Czy właściciel drogi publicznej może wprowadzać własne zasady ruchu drogowego?
    From: "emeryt" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie poboczne - Czy właściciel drogi publicznej może wprowadzać
    własne zasady ruchu drogowego?
    Date: Sun, 3 Jul 2011 14:24:09 +0200

    > PS. Chodzi mi tylko o aspekt prawny tego zagadnienia. Wiem, że autostradą
    > nie jeździ się 30km/h, choć w Austrii w Alpach jechałem kiedyś podczas
    > ulewy jeszcze wolniej, podobnie jak inni kierowcy. Ale takie chwilowe
    > warunki były.

    definicja C14
    "Znak C-14 " prędkość minimalna " oznacza, że kierujący, przy zachowaniu
    ograniczeń prędkości
    wynikających z przepisów szczegółowych, obowiązany jest jechać z prędkością
    nie mniejszą niż
    określona na znaku liczbą kilometrów na godzinę, chyba że warunki ruchu lub
    jego bezpieczeństwo
    wymagają zmniejszenia prędkości"

    Rozmumiem co oznaczać mogą warunki bezpieczeństwa (oblodzenie, deszcz bla
    bla bla) ale...

    Czy gdzieś jest to zdefiniiowane - jakie warunki można uznać za bezpieczne a
    jakie nie?

    Czy można dostać mandat za jazdę z prędkością poniżej nakazu - chyba tak
    skoro istnieją
    takowe znaki?
    Jeżeli tak to co jeżeli mamy sprzeczne zdanie w stosunku do policji, która
    nas zatrzymała
    odnośnie bezpieczeństwa na drodze?

    Wiem, że trzeba tu zachować rozsądek, ale czysto teoretycznie jak to wygląda
    z punktu
    widzenia prawa?
    Proszę o nierozpatrywanie apektu praktycznego pytania, ponieważ sam
    osobiście nie słyszałem
    wśród znajomych o otrzymaniu mandatu za jazdę poniżej nakazanej prędkości -
    pewnie nikt nie
    jechał nigdy poniżej tej prędkości :-).

    Pozdrawiam
    Emeryt