    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie o zakres obowiązków Policji - Allegro
    Date: Mon, 12 Oct 2009 23:37:41 +0200

    "arek" <n...@m...pl> wrote
    > Właściwie to on coś takiego podobniebrzmiącego:) powiedział o
    > pojednaniu...

    Nie masz obowiązku się pojednać. Masz zeznawać prawdę i tylko tyle jest
    Twoim obowiązkiem, reszta to dobra wola. Jeśli umorzenie dojdzie do skutku
    masz prawo zażalenia.

    > przecież policja może sprawdzić, że nr konta i nadania mailem przyszedł -
    > a na prawdę paczki pewnie nie nadano. Więc była próba oszukania.

    Niekoniecznie była to próba oszukania, samo przekazanie informacji o numerze
    nadania mogło wynikać z błędu etc., musiałby być dowód, że umyślnie nigdy
    nie miał zamiaru Ci tego wysyłać. Mógł zgubić pracownik sprzedawcy,
    niekonicznie przewoźnik, wtedy to nie oszustwo.

    > A policjant na to, że w takim razie droga cywilna...

    Droga cywilna właśnie nie, bo już roszczenie spełnił, więc o co się jeszcze
    procesować... o odsetki chyba. Jeśli chcesz, aby dostał ekstra karę to tylko
    droga karna, ale coś mi się nie wydaje, aby to była sprawa tego kalibru, aby
    ją pod kk rzucać.