  • Data: 2009-10-12 15:50:55
    Temat: Re: Pytanie o zakres obowiązków Policji - Allegro
    Od: "arek" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:havhur$oqa$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Może policjant nie tyle umorza wobec znamion p-stwa, co wobec niskiej
    > szkodliwości (jeśli się pojednacie) chce umorzyć.
    Właściwie to on coś takiego podobniebrzmiącego:) powiedział o pojednaniu...
    Ja odpowiedziałem, że zwrot pieniędzy (sprawdziłem - był) to dla mnie nie
    wszystko, bo przecież policja może sprawdzić, że nr konta i nadania mailem
    przyszedł - a na prawdę paczki pewnie nie nadano. Więc była próba oszukania.
    A policjant na to, że w takim razie droga cywilna...

    > Do znamion oszustwa wchodzi wprowadzenie w błąd, celem uzyskania korzyści.
    > Musisz mieć dowody na obie przesłanki, ciekawe co tam zebrała Policja.
    > Jeśli więc wprowadza Cię w błąd (mówi, że wysłał paczkę, a nie wysłała),
    > ale nie robie tego w celu uzyskania korzyści (np. ma bajzel, ktoś inny
    > wysyła towar etc.) oszustwo nie zachodzi. Granica jest płynna. Jeśli w
    > firmie to jednostkowe przypadki, zwykle umorzenie, jeśli by się poskarżyło
    > więcej osób, albo jekieś inne dowody, to może i sprawa o oszustwo by
    > wyszła.
    No ale podanie numeru listu? Że niby wysłał paczkę do cioci, a wydawało mu
    się, że tam był towar z aukcji, więc każdemu kto pytał - "panie, paczka
    wyszła?" odpowiadał z przekonaniem i bez złej woli "wyszła, wyszła"??? No
    tak, tego mu nie udowodnię. A odwetowy komentarz i nazwanie mnie oszustem
    zapewne było pod wpływem szoku, bo od tygodnia wydzwaniałem do niego
    codziennie pytać o prawidłowy numer listu przewozowego _do mnie_ a nie do
    cioci. I poczuł się biedaczek ofiarą znęcania psychicznego... Pewnie dlatego
    groził, że jak nie usunę negatywnego komentarza, to będę musiał sprzedać
    mieszkanie, żeby się z sądu wykaraskać... Ze strachu i osaczenia.

    A poważnie - czy policja powinna sprawdzić ten list? Bo myślę, że oni od
    piątku wieczorem nic nie zrobili poza zapytaniem o sprzedawcy "co jest
    grane" i usłyszeniem "nic, przecież oddaliśmy kasę więc niech się facet
    odczepi".

    Arek