    From: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie o dozywotnia sluzebnosc.
    Date: Fri, 14 Mar 2003 18:09:37 GMT

    > Dziadek aktem darowizny darowal mi dom i zastrzegl nieodplatne dozywotnie
    > prawo do mieszkania w nim dla siebie
    > oraz nieodplatna dozywotnia sluzebnosc mieszkania w 1 pokoju oraz
    [ciach]
    > Do czego to mnie zobowiazuje?
    Do tego że pokrywasz wszelkie koszty związane z zamieszkiwaniem swojego
    dziadka w tym domu.

    > Moi rodzice odmowoli czesciowego pokrywania jakichkolwiek kosztow.
    Jeżeli nie mieszkają w tym domu to dlaczego mają pokrywać. Jeżeli mieszkają
    to spróbuj się z nimi porozumieć. Zasadniczo to Twoi rodzice, wiec powinno
    sie udac :)

    > Czy rzeczywiscie wszystko nalezy im sie za darmo czy powinni uczestniczyc
    > kosztach (niemalych)
    > utrzymania domu (prad, woda, ogrzewanie)?
    Jeżeli mieszkają w tym domu i wszystkiego używają i nie mają zastrzeżonej
    służebności (nieodpłatnej) to w zasadzie powinni. Mysle, ze zamiast szukać
    paragrafów lepiej się porozumieć. Wytłumacz im, że Twoja sytuacja materialna
    nie pozwala na utrzymanie całości i że chciałbyś żeby coś dolozyli. Jakby
    się nie udało (różnie ludzie w domu mają) i nie byłoby Cię stać na
    utrzymywanie całego domu to ja bym spróbowała rozdzielić mieszkania (o ile
    się da) i zafundować rodzicom oddzielne liczniki (subliczniki?). Też koszt,
    ale przynajmniej jednorazowy. No chyba ze sytuacja
    materialna rodzicow wymaga zebys ich w ten sposob wsparl. Tak czy inaczej
    chyba musisz sie sprobowac dogadac...

    pzdr
    aska