    From: "Weronika" <r...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie do prawników - czy nie jest za późno?
    Date: Tue, 6 May 2008 21:14:58 +0000 (UTC)

    Dzięki za odpowiedź.

    > teraz. Ponadto zarowno w twoim, jak i w moim przypadku kolosalne znaczenie
    > mial wiek - po 35roku zycia czy tuz przed 40 ciezko ci bedzie nagle
    > zablysnac w nowej profesji na rynku pracy tym bardziej ze potencjalny
    > pracodawca bedzie mial do wyboru mlodszych od ciebie o 10lat. A to, ze masz
    > dyplom, ktory jest dodatkowym atutem nie znaczy ze za te 10lat nie bedzie
    > kolejnych 100 osob, ktore beda mialy takie same kwalifikacje jak nie lepsze
    > no i beda mlodsze.
    > Reasumujac - decyzja jest absolutnie twoja. Piszesz, ze nie planujesz miec
> [...]

    Masz racje, sporo zycia juz za mna.
    Patrze w przyszlosc. Wiem ze na uczelni nie bede sie realizowac (nawet jesli
    za namowa rodzinki zdecyduje sie na te prace, to pewnie za 2-3 lata zrezygnuje
    - sprobowalam uczelnianego trybu zycia i jest to nie dla mnie, zbyt
    teoretyczne, zbyt dalekie od rzeczywistosci). Wiem tez, ze w mojej pracy (mimo
    ze daje mi ona duza satysfakcje), bede czula sie "niekompletna" - bo to jednak
    nie jest prawo.
    Z drugiej strony, pytanie moze brzmiec - czy chce spedzic pozostale 2/3 mojego
    zycia czujac pod skora smutek z poczucia niespelnienia i zastanawiajac sie:
    "co by bylo gdybym sprobowala z tym prawem" (a jak znam siebie, to na pewno
    bede myslec w ten sposob).

    Pozostaje kwestia - jak pracodawcy-prawnicy patrza na wiek. Czy osoby ok. 35
    roku zycia (ale z doswiadczeniem) maja szanse?
    Czy znacie osoby, ktorym udalo sie to, co ja chce zrobic (rozpoczecie rozwoju
    zawodowego w dziedzinie prawa majac prawie 30 lat - i osiagniecie sukcesu)?