    From: "Weronika" <r...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie do prawników - czy nie jest za późno?
    Date: Tue, 6 May 2008 11:27:10 +0000 (UTC)

    Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Weronika" <r...@N...gazeta.pl> napisał
    >
    > A udział w tych projektach pogodziłabyś z pracą, którą wykonujesz?

    Przy pewnych zmianach w trybie mojej pracy (na bardziej mobilny) - tak.
    Zajmuję się rozwojem biznesu (B2B), udział w tych projektach jest do
    pogodzenia z pracą. Spotykam się z klientami, negocjuję warunki kontraktów,
    analizuję potrzeby firm - te wszystkie umiejętności ciągle rozwijam, wiem że w
    prawie też mi się one przydadzą.
    Wiem jednak, że praca na uczelni mnie nie pociąga, więc nie wkładałabym w to
    serca. Dlatego nie chcę wybierać drogi uczelniowej (mimo że promotor mnie
    chce, a rodzinka mnie bardzo namawia, żebym "wykorzystała to co mam, zamiast
    szukać czegoś nowego" - tylko że robiłabym to wbrew sobie).

    > A dlaczego nie wybrałaś prawa po studiach zamiast doktoratu? Myślałaś w
    > ogóle o tym wtedy?

    Myślałam o tym, wtedy - dużo mniej poważnie niż teraz. Przyznam też, że
    inaczej wyobrażałam sobie doktorat i pracę na uczelni. W połowie drugiego roku
    doktoratu zorientowałam się na dobre, że "to nie to" (zobaczyłam jak w
    praktyce wygląda praca na uczelni - to nie dla mnie, zbyt oderwane od
    rzeczywistości). Zebrałam się w sobie żeby szybko skończyć doktorat i zamknąć
    ten temat (udało mi się to w połowie trzeciego roku, czyli szybko jak na
    warunki mojej uczelni).
    Teraz wiem, że zrobiłam błąd wybierając doktorat zamiast poważnie brać się od
    razu za prawo.
    Wiem też, że nie zmienię tego - trzeba poradzić sobie z taką sytuacją, jaka jest.