  • 1. Data: 2007-08-30 21:48:03
    Temat: Pytanie do prawników
    Od: webNet <w...@w...katowice.pl>

    Witam,

    Własnie patrzałem na "Co z tą polską" i tam pan Kalisz powiedział że
    żródłem przecieku w sprawie afery gruntowej jest pan Ziobro z tego
    tytułu że zgodnie z ustawą o CBA tylko prokurator generalny mógł miec
    wiedze o planowanej akcji, przytoczył chyba 1019 artykuł ustawy o CBA i
    mam takie pytanie czy osoba (obojetnie jaka) jesli wejdzie w posiadanie
    wiedzy niejawnej, która nie jest dla niej prawnie przeznaczona moze
    odpowiadać za naruszenie tajemnicy ?

    Np. taka sytuacja, jakiś pan X siedzac w knajpie słyszy przypadkiem jak
    dwóch agentów CBS/CBA czy czegos tam, rozmawia miedzy soba o super
    tajnej akcji w sprawie kogos tam, przypadkiem X zna tego kogos i go
    uprzedza/inforumje o tym co słyszał, czy w takim przypadku łamie on
    prawo ? Czy nawet pan X słyszac ze ta akcja jest super tajna i majac
    tego swiadomosc łamie prawo.

    Nie jestem prawnikem ale tak sobie myslałem nad tymi kwestiami i takie
    nasuneły mi sie pytania z niczym konkretnym nie związane.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-08-30 22:15:37
    Temat: Re: Pytanie do prawników
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "webNet" <w...@w...katowice.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem nie, o ile w związku z zapoznaniem się nie został pouczony o
    tym, że to jest informacja niejawna.

  • 3. Data: 2007-08-31 11:50:58
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Moim zdaniem tak. BO jest to tajemnica państwowa (choć Pan X nie musi
    wiedzieć co jest nią a co nie)

  • 4. Data: 2007-08-31 11:55:27
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    webNet pisze:

    > Witam,

    hej :)

> [...]
    > tytułu że zgodnie z ustawą o CBA tylko prokurator generalny mógł miec
    > wiedze o planowanej akcji, przytoczył chyba 1019 artykuł ustawy o CBA

    No właśnie, czy to prawda? Czy tylko Zero mógł wiedzieć o akcji i się
    dalej wygadał?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 5. Data: 2007-08-31 12:34:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie, czy to prawda? Czy tylko Zero mógł wiedzieć o akcji i się
    > dalej wygadał?

    To wierutna bzdura, bowiem sam Ziobro przecież jej nie realizował. O akcji
    wiedziało na pewno kilkanaście osób. A kilkadziesiąt posiadała szczątkową
    wiedzę na jej temat pozwalającą przy odrobinie pomyślunku domyślić sie
    mniej więcej czego sprawa dotyczy.

  • 6. Data: 2007-08-31 13:40:23
    Od: Marcin Gabryszewski <f...@g...pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > szczątkową wiedzę na jej temat pozwalającą przy odrobinie pomyślunku
    > domyślić sie mniej więcej czego sprawa dotyczy.

    Pytanie jest nie kto wiedział,
    a kto miał do tego PRAWO.

    Bo jeżeli o informacji, zgodzenie z prawem, mogli wiedzieć tylko
    funkcjonariusze CBA + Pan Zero, o przeciek musiał powstać na linii DO
    Kaczmerka. nie OD.

    Więc najważniejsze pytanie to : SKĄD Kaczmarek miał informację o akcji ?

    --
    Regards,
    Marcin Gabryszewski

  • 7. Data: 2007-08-31 14:08:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Gabryszewski" <f...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:fb961o$38k$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Bo jeżeli o informacji, zgodzenie z prawem, mogli wiedzieć tylko
    > funkcjonariusze CBA + Pan Zero, o przeciek musiał powstać na linii DO

    Z pewnych względów o akcji musiały wiedzieć osoby spoza CBA. Nie chcę tu
    pisać o niejawnych szczegółach organizacyjnych tego typu przedsięwzięć, ale
    spokojnie mona to wziąć na zdrowy rozsądek - wyobraźcie sobie, co by było,
    jakby sprawcy w panice po prostu wykręcili 997, a policjanci, którzy
    przyjechali zobaczyli latających z bronią bliżej nie zidentyfikowanych
    osobników twierdzących, że są z CBA. W konsekwencji mógłby zacząć latać
    ołów w powietrzu. Natomiast na pewno nie wszyscy znali szczegóły i
    wiedzieli o co chodzi. Natomiast z kontekstu mogli się wiele domyślić. Nie
    wiem, czy Kaczmarek był poinformowany o akcji, a jeśli tak to w jakim
    zakresie, ale w każdym razie nie stanowiło naruszenie tajemnicy
    poinformowanie go o tym moim zdaniem.

  • 8. Data: 2007-08-31 21:14:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > ale spokojnie mona to wziąć na zdrowy rozsądek - wyobraźcie sobie, co by
    > było, jakby sprawcy w panice po prostu wykręcili 997,

    E... Chyba CBA powinno być na tle szybkie by nie dać im szansy zadzwonić :)

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 9. Data: 2007-09-01 13:41:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > E... Chyba CBA powinno być na tle szybkie by nie dać im szansy zadzwonić
    > :)

    Zatrzymywałeś kiedykolwiek kogokolwiek? Przecież o biegających z bronią
    facetach może zadzwonić zaniepokojony przechodzień. Sprawdza siew
    odpowiednim miejscu, czy organa tam coś robią, a jak nie to pacyfikuje
    teren jak w wypadku terrorystów, bo nikt nie będzie ryzykował. Życie rażąco
    odbiega od fikcji przedstawionej w filmach.

  • 10. Data: 2007-09-01 16:58:07
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sat, 01 Sep
    2007 15:41:48 +0200, Robert Tomasik zeznał(a):

    > Zatrzymywałeś kiedykolwiek kogokolwiek? Przecież o biegających z bronią
    > facetach może zadzwonić zaniepokojony przechodzień.

    zwłaszcza w ministerstwie rolnictwa ;)

    Agenci CBA biegają z bronią w ręku?
    No tak, wiadomo, że taki minister rolnictwa chodzi z bronią maszynową na
    plecach.
    Nie przesadzajmy Robercie.

    Prawdopodobieństwo użycia broni zerowe w tym wypadku.
    No ale teraz trzeba stworzyc wyjasnienie dla szefa, dlaczego sie wygadal.

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911