  • 1. Data: 2004-04-20 19:06:05
    Temat: Pytanie do Ekspertów
    Od: dm <e...@w...pl>

    (Dz. U. Nr 46, poz. 543)
    USTAWA
    z dnia 21 sierpnia 1997 r.
    o gospodarce nieruchomościami.

    DZIAŁ I

    Przepisy ogólne

    Art. 4. Ilekroć w ustawie jest mowa o:

    osobie bliskiej - należy przez to rozumieć zstępnych, wstępnych,
    rodzeństwo, dzieci rodzeństwa, osoby przysposabiające i przysposobione,
    małżonka, który nie pozostaje we wspólności ustawowej ze sprzedającym
    nieruchomość lub prawo użytkowania wieczystego, oraz osobę, która
    pozostaje ze sprzedającym faktycznie we wspólnym pożyciu.

    Zastanawia mnie tylko jedno w tej definicji: ".... oraz osobę, która
    pozostaje ze sprzedającym faktycznie we wspólnym pożyciu."

    Co oznacza FAKTYCZNIE i WE WSPÓLNYM POŻYCIU.

    Czy jest jakaś interpretacja tej "definicji" Szczególnie chodzi mi tu o
    słowo POŻYCIE. Czy mieszkanie pod jednym dachem jest już wspólnym
    pożyciem czy też pożycie interpretuje się tylko i wyłącznie jako
    zamieszkiwanie pod jednym dachem osób płci przeciwnych ?:-)

    dm

  • 2. Data: 2004-04-20 20:37:48
    Temat: Re: Pytanie do Ekspertów
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    dm wyskrobał(a):
> [...]
    > pożyciem czy też pożycie interpretuje się tylko i wyłącznie jako
    > zamieszkiwanie pod jednym dachem osób płci przeciwnych ?:-)

    Wspólne pożycie to OIDP wspólne prowadzenie gospodarstwa domowego,
    zamieszkiwanie pod jednym dachem. Chodzi tu np. o konkubinat. O płci nie ma
    tu raczej mowy, bo niby z jakiej racji.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-04-21 19:45:59
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "dm" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pożyciem czy też pożycie interpretuje się tylko i wyłącznie jako
    > zamieszkiwanie pod jednym dachem osób płci przeciwnych ?:-)

    moze zastosuj odpowiednio (jak SN w 1994r.) 860kc - umowe spolki ;)

    do rzeczy - w praktyce taki spor bedzie polegal na tym, czy jestes w stanie
    udowodnic, ze takie FAKTYCZNE WE WSPOLNYM POZYCIU.

    1. faktycznie, tzn bylasz w tym miejscu z ta osoba
    2. we wspolnym pozyciu tzn. nie przychodzisz tam jako pomoc domowa ani nie
    wynosisz na zlecenie smieci.
    (wszystko kwestia argumentacji i interpretacji - ja tak to widze)

    p.
    W,

  • 4. Data: 2004-04-21 20:09:12
    Od: Mad <g...@g...pl>

    On Tue, 20 Apr 2004 21:06:05 +0200, dm <e...@w...pl> wrote:

> [...]
    >pożyciem czy też pożycie interpretuje się tylko i wyłącznie jako
    >zamieszkiwanie pod jednym dachem osób płci przeciwnych ?:-)
    ja moge powiedziec jak jest na grunice prawa karnego procesowego tu
    moze byc podobnie:
    osoby roznych plci wspolne pozycie psychiczne i fizyczne wspolnota
    ekonomiczna i trwalosc zwizaku wtedy mamy wspolnie pozycie

    Pozdrowienia Mad

  • 5. Data: 2004-04-22 14:21:59
    Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl>

    Bartek Gliniecki <e...@n...pl> napisał(a):

    > Wspólne pożycie to OIDP wspólne prowadzenie gospodarstwa domowego,
    > zamieszkiwanie pod jednym dachem. Chodzi tu np. o konkubinat. O płci nie ma
    > tu raczej mowy, bo niby z jakiej racji.

    Pozostawanie we wspólnym pożyciu oznacza właśnie konkubinat, czyli związek
    kobiety i mężczyzny. Nie dotyczy to osób tej samej płci, bo mają one
    żyć "jak mąż z żoną" (najprostsze określenie).
    W praktyce wystarczy oświadczenie, chyba że ten związek trwa od wczoraj i
    można przypuszczać, że powstał dla załatwienia sprawy albo ktoś doniesie, że
    tak naprawdę, to jedno jest gosposią/służącym i dlatego mieszka u drugiego.
    Ale każde z nich może mieć swoje mieszkanie, tyle że trudniej wtedy
    udowodnić to pożycie.
    B.

  • 6. Data: 2004-04-22 15:20:58
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Beata wrote:
    > Pozostawanie we wspólnym pożyciu oznacza właśnie konkubinat, czyli związek
    > kobiety i mężczyzny. Nie dotyczy to osób tej samej płci, bo mają one
    > żyć "jak mąż z żoną" (najprostsze określenie).

    Dotyczy, bo niby dlaczego nie miałby dotyczyć.

    KG