eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Pytanie] Kable sieci komputerowej w bloku wlasnosciowym - czyja wlasnosc? › Re: [Pytanie] Kable sieci komputerowej w bloku wlasnosciowym - czyja wlasnosc?
    From: Slawek Puklo <m...@h...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Pytanie] Kable sieci komputerowej w bloku wlasnosciowym - czyja
    wlasnosc?
    Date: Thu, 30 Dec 2004 08:33:30 +0000 (UTC)

    In <cqvlqa$shh$1@atlantis.news.tpi.pl>, Wojciech Reszkowski wrote:
    > No to bardzo ciekawe. Bez waszej wiedzy, zgody i chęci, a teraz
    > rościecie prawa do instalacji.

    A gdzie to napisałem? Gdybasz czy wiesz coś, o czym ja nie wiem?

    > To chyba powinniście rządac jej usunięcia?

    Pomyśl - skoro już ktoś się narobił, to może lepiej wyprostować
    sytuację, uregulować wsystko zgodnie z prawem i korzystać z sieci.

    > A co mieli jeszcze zrobić? Dać ogłoszenie w lokalnej gazetce?

    Wysłać ofertę do zarządu wspólnoty. Jakoś inne firmy poradziły sobie z
    takim 'wyzwaniem', a N nie.

    > Znowu kładli kable bez waszej zgody?

    Owszem. Tym razem w piwnicy i garażu.

    > Jeśli je zainstalowała i nikt jej za nie, nie zapłacił to kable są ich.

    I tu mam wątpliwość. W notarialnym akcie kupna mieszkania mam wpisane,
    że kupuję mieszkanie wraz z całą infrastruktórą, która jest w
    mieszkaniu. A wtedy kable juz były położone. Nie było żadnego wyłączenia
    dla firmy N i jej kabli. Gdy budynek został przekazany do użytkowania,
    przekazano go wraz z infrastruktórą. I znów słowa o firmie N.

    > Nie bardzo rozumiem, co chcecie osiągnąć.

    Chciałem się poradzić Was, jaki wg. Was jest status prawny tych kabli -
    czyją są własnością.

    > Chcecie te kable czy ich nie chcecie?

    Chcecie wyjaśnić sprawę własnośi kabli i zacząć korzystać z sieci co
    łączy się z podpisaniem umów (przez wspólnotę i przez każdego
    zainteresowanego) z jakimś ISP. Czy będzie to N czy inny to jest
    drugorzędna kwestia.

    > Jak chcecie kable a nie chcecie firmy N to zaproponujcie jej wykupienie
    > kabli.

    Żeby wykupić, to musimy mieć od kogo. Czyli musimy dowiedzieć się kto
    jest prawowitym właścicielem tychże kabli.

    > Tylko pewnie chcecie kable a nie chcecie za nie płacić.

    Znów coś insynuujesz. Nieładnie, bo ja nie pytałem jak wykołować N tylko
    jak wg. przepisów prawa wygląda kwestia własności tych kabli.
    Ty stoisz na stanowisku, że kable należą do N. Może ktoś jeszcze się
    wypowie?

    Zdrówka życzę,

    --
    Sławek Pukło puklos (małpa) metawire (kropka) org