eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Pytanie] Kable sieci komputerowej w bloku wlasnosciowym - czyja wlasnosc? › Re: [Pytanie] Kable sieci komputerowej w bloku wlasnosciowym - czyja wlasnosc?
    From: "Wojciech Reszkowski" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Pytanie] Kable sieci komputerowej w bloku wlasnosciowym - czyja
    wlasnosc?
    Date: Thu, 30 Dec 2004 02:31:10 +0100

> [...]
    > która zainstała u mnie w bloku. Osiedle wygląda tak, że jest 5 bloków
    > tbs i jeden własościowy - ja mam mieszkanie własnościowe. Blokami tbs
    > zarządza firma (nazwijmy ją T), która jest też administratorem w naszym
    > bloku.
    > W blokach wykonana jest instalacja TV i sieci komputerowej - wykonała ją
    > firma trzecia (nazwijmy ją N), która działała na podstawie umowy z firmą
    > T. Instalacja wykonana jest we wszystkich 6 blokach.
    > Przy kupnie mieszkania nigdzie nie było wspomniane, że będzie taka
    > instalacja - została ona wykonana bez wiedzy właścicieli mieszkań,

    No to bardzo ciekawe. Bez waszej wiedzy, zgody i chęci, a teraz
    rościecie prawa do instalacji.
    To chyba powinniście rządac jej usunięcia?

    > W międzyczasie mieszkania zostały
    > odebrane, akty notarialne podpisane, ludzie się wprowadzili a blok
    > został przekazany do użytku a właścicielem bloku jest wspólnota
    > mieszkańców. Firma N nie pokwapiła się z ofertą na dostęp do intrnetu i
    > TV do zarządu wspólnoty (owszem, rozwiesili ulotki na klatkach ale to
    > tyle).

    A co mieli jeszcze zrobić? Dać ogłoszenie w lokalnej gazetce?

    > Ostatnio firma N, nie informujać nikogo ze wspólnoty, chciała
    > podłączyć nasz blok do sieci obejmującej pozostałe 5 bloków. Ktoś ze
    > wspólnoty wyprosił ich z bloku (podobno niegrzecznie - tak twierdzi
    > przedstawiciel firmy N).

    Znowu kładli kable bez waszej zgody?

    > Firma N teraz stawia sprawę tak, że albo
    > wspólnota podpisze z nimi umowę na dostęp do internetu oraz na TV. A
    > jeżeli nie, to oni wyciągną kable. No i teraz jest pytanie - czyje to są
    > kable? Firma N jest zainstalowała. OK. Ale nie uzgadniała tego z
    > właścicielami mieszkań.

    Jeśli je zainstalowała i nikt jej za nie, nie zapłacił to kable są ich.

    > Nie okazała też żadnej umowy z deweloperem,
    > który był właścicielem budynku przed przekazaniem go wspólnocie.
    > Czyje to są kable w tej chwili? Spotkałem się z twierdzeniem, że
    > ponieważ nie ma żadnych umów łączących firmę N ze wspólnotą, to one
    > "przeszły" na własność wspólnoty w momencie przekazania budynku.
    > Może ktoś z grupowiczów zetknął się z podobną sytuacją?

    Nie bardzo rozumiem, co chcecie osiągnąć.
    Chcecie te kable czy ich nie chcecie?
    Jak chcecie kable a nie chcecie firmy N to zaproponujcie jej wykupienie
    kabli.

    Tylko pewnie chcecie kable a nie chcecie za nie płacić.
    To kombinujcie dalej.