  • Data: 2008-01-23 19:17:52
    Temat: Re: Pytanie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "e-zop" <e...@o...pl> wrote
    > ale mnie nie chodzi o to, czy mozna to publikowac, tylko JAKIE
    > informacje moza gromadzic ?

    Już pisałem zależy kto ma to gromadzić. Służby i organy państwowe mają
    przpepisy, które regulują ich funkcjonowanie, tam jest napisane czym się
    zajmują i co mają gromadzić.
    Inni: Jest ustawa o ochronie danych osobowych, tam szukaj definicji co pod
    nie podpada. Możesz te dane gromadzić, jak spełnisz odpowiednie warunki i
    osoby wyrażą na to zgodę.

    > Wiem, ze rozmowy przez tel kom., sms-y , dane meldunkowe i na
    > pewno wiele jeszcze innych do takich kategorii nalezy.

    Nikt nie zabrania Ci tego gromadzić, jak chcesz to możesz. Tutaj jest np.
    tajemnica korespondencji, telekomunikacji, która mówi, że operatorowi tego
    nie wolno gromadzić ani udostępniać. Ale Ty jako użytkownik tego co Ciebie
    tyczy, możesz sobie gromadzić. A co nie gromadzisz e-maili czy sms-ó w
    telefonie...?

    dane meldunkowe..??? zazwyczaj to dane osobowe, stąd ich ochrona.

    > Wiem tez, ze te kamery nad droga moga byc wyposazone w program
    > komputerowy, rozpoznajacy numery rej. aut, a wiec moga rejestrowac
    > poruszanie sie wszystkich wlascicieli aut w kraju.

    Nie właścicieli tylko aut.

    > Oprocz kamer przed wjazdami do wiekszych miast, oraz kamer nad
    > autostradami, rowniez te zwykle , stacjonarne radary ktorych mamy
    > coraz wiecej, tez moga spelniac te funkcje.
    > Jest to nowa jakosc w mozliwosciach WIELKIEGO BRATA .

    > Chcialbym sie dowiedzic, czy jakies przepisy zajmuja sie ta
    > sprawa i jakie to sa przepisy.

    Nie ma. Jest kilka różnych uregulowań dotyczących konkretnych wąskich
    problemów, o czym tu pisano.