  • Date: Sun, 08 Aug 2010 07:31:53 +0200
    From: Andrzej Kłos <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pusta koperta zamiast pisma w środku

    mvoicem pisze:

    > Ale ja myślę o jakiejś firmie która bierze od ciebie pismo, mocą swojego
    > autorytetu ( :D ) poświadcza że takie a takie pismo wsadziła do koperty
    > i nadała w imieniu nadawcy do adresata. Z użyciem poczty polskiej.
    >
    > Wtedy pismo prędzej czy później będzie doręczone, mamy niezależnego
    > świadka tego co zostało do środka wsadzone.
    >
    > Ale jak mówiłem - skoro nie ma takiej usługi na rynku, widać jest
    > niepotrzebna.

    coś podobnego funkcjonuje w PP, przy przesyłce pieniędzy listem i nazywa
    się "przesyłka listowa z zadeklarowaną wartością". Podczas wysyłki, przy
    panience z okienka wkładasz do koperty przeliczone przez nią banknoty,
    zaklejasz i oddajesz. Ona na kopercie potwierdza zawartość i wio. Czyli
    potwierdzenie zawartości listu może jednak jakoś działać. Nie wiem, jak
    to jest po drugiej stronie, ale pewnie odbiorca musi otworzyć kopertę
    przy ichniej panience z okienka i przeliczyć kasę

    andy_nek

    a tak na marginesie - to jest to jeden z najtańszych sposobów przesyłki
    pieniędzy za granicę (póki przelewy walutowe są takie drogie)