  • From: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Punktowy system oceniania
    Date: Mon, 27 Aug 2007 08:54:22 +0200

    Wrak Tristana wrote:

> [...]
    http://tristan.b7.pl/index.php/Rozkłady/TI_-_LO#Wyma
    gania_na_poszczeg.C3.B3l
    ne_oceny

    Huhu, z jednej strony ta Twoja szkola taka liberalna, a z drugiej wymagaja
    nie wiadomo czego :)
    Przelozenie tych wszystkich zdolnosci na punkty to mordęga, a skoro i to
    moze byc za malo, to nie wiem jak Ci pomoc. Abys mial faktycznie jakies
    wymagania na poszczegolne oceny, chcialem zaproponowac sformulowanie na
    zasadach ogolnych, nie wnikajac w konkretne zdolnosci, tak jak np tuaj
    http://eduapple.pl/lokamien/pedeefy/wso.pdf str. 7. Ale teraz wide ze Ci to
    pewnie niewiele da, skoro musisz miec tak dokladny system.

    My z angielskiego mielismy wlasnie takie ogolne wymagania - przeciez nie ma
    co wymyslac które czasy, slownictwo czy coklwiek innego jest prostrze czy
    latwiejsze... Dostaje ocene za % tego co sie nauczyl i tyle; i wg wszystkich
    to wystarczalo. A w przypadku poprawki czy klasyfikacyjnego i tak pisze z
    calego zrealizowanego w danym roku materialu i znowuż z tego co napisze
    bierzemy %.

    Przekop gugla, zadzwon do kumpli, moze cos mają, to ściągniesz :)

    I jeszcze takie cos mi przyszlo do glowy - mozesz załączyć zdolnosci z
    rozkladu materialu (ewentualnie z Twoimi dodatkami czy zmianami); powinienes
    jakis miec do programu/podrecznika, ktory realizujesz. W rozkladzie
    materialu masz caly zakres materialu rozpisany po kolei. Moze napisac, ze to
    jest 100% wiadomowci realizowanych i wymaganych na Twoich zajeciach, a w
    zaleznosci od tego ile uczen opanuje taka dostanie ocene. Plus jest taki, ze
    poszczegolne zdolnosci, ktore wypiszesz, beda tym razem poparte i jako tako
    podzielone rozkladem materialu; dodatkowo jesli jestes w stanie, podziel na
    dzialy, z ktorych robisz testy (choc pewnie w informatyce to nie taki proste
    :) Wciaz nie bedzie to tabelka zdolnosc-punkcik, ale bedzie to mialo rece i
    nogi. Pokaze co bedzie realizowane na lekcjach, jaka bedzie tematyka
    poszczegolnych dzialow.

    Ano IMO strasznie mietkie :)
    Ale cos sobie przypomnialem - gdy mnie podobna skala zdziwila u kumpla
    uczacego w liceum powiedzial ze muszą stosować 'maturalną'... ktora wlasnie
    jest pododbna do Twojej, Ty nie musisz?

    Ach jak sie ciesze, ze wreszcie w tym roku rzucilem te robote - 5 lat w tym
    piekielku, z balaganem i zagmatwaniem, to juz zdecydowanie za duzo :)

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia