    From: hiki wiosna pierdle jak zimmmno <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Publikacja marnego zdjęcia a prawa autorskie
    Date: Thu, 28 Mar 2013 11:12:02 +0100

    > Nie o to idzie.
    > Zewnętrzna część klapki na bak może mieć np. postać blachy, pasującej
    > kształtem do nadwozia,

    znormalizowana blacha - ma pasowac do kazdego baku kazdego samochodu
    danej marki danego modelu (srednia zakretka na kwadratowe sloiki marki
    sloikglass ;)

> [...]
    > czegoś o *roli* nakrętki czy innego zamknięcia, ale czegoś o *kształcie*
    > który nie naruszałby PA.
    > Zrobisz taką samą klapkę, naruszasz PA. Nie wolno, bo to integralna
    > część utworu.
    > Chcesz zrobić inną klapkę, w postaci wystającego garba, ewidentnie
    > innego niż "płynna linia" karoserji - też nie wolno.
    > "Narusza intergralność utworu" :P (sprawdź w ustawie).
    >
    > Zaznaczę raz jeszcze - pisałem o *widocznych* elementach.
    > Niewidocznych w ten sposób "ugryźć" oczywiście się nie da.

    > J.w. - zupełnie nie chodzi o standardy, patenty i pasowanie.

    Był a nie jest :) Sprawa zamknieta, o dziwo, logicznie (ustawodawca
    zadzialal, wesze podstep albo przypadek).

    > Bez znaczenia, IMVHO.
    > Szczególnie jak pozostałych 99,95% jeszcze nie ma ;)

    A jesli jest? :)

> [...]
    > Listuję:
    > - "zobowiązanie" to za mało, IMVHO. "Przekazuje wraz z przekazaniem
    > w postaci materialnej lub przekazania treści"
    > - nie "dzieła", bo to implikuje "całość", trzeba by wyraźnie zapisać
    > "każdej części", i to jeszcze tak żeby nie nadziać się na hak
    > w postaci "części nie stanowiących samodzielnego podmiotu prawa"
    > (czyli pewnie jakiś magiel ze słowami "w całości lub części"
    > "złożonej lub wymontowanej")
    > - modułowość bym skreślił, bo wzorem sporu o pornografię potencjalny
    > pieniacz zacząłby walczyć o definicję "modułu" :)

    definicje mozna dopisac do umowy :)

    3

    > Czy przed rozpoczęciem czwartej został uprzedzony, że ma przestać?

    tak :)

    > Ewidentnie.
    > Masz prawo do "dzieła w stanie odebranym", natomiast wykonawca
    > ma prawo do zapłaty za "część odebraną" oraz za zarobek
    > oczekiwany za "część nieodebraną".

    nie inaczej, ale moze sie sadzic o ta czesc albo przyjac 3/4 :)

> [...]
    > działalności wynika że "materiały i tak zużyje" - nie należą mu się
    > pieniądze które pokrywałyby koszty materiałów, transporu itede.
    >
    > Natomiast czy wynagrodzenie liczone roboczogodzinami też
    > należy do "zaoszczędzonego" prawdę powiedziawszy nie wiem :>
    > Na zdrowy rozum, powinna być mowa o "oszczędności materialnej",
    > czyli powinien mieć prawo do żądania "utraconego zarobku",
    > ujmując rzecz innymi słowy.
    > Sprawdź sam w KC i napisz jakie masz wnioski :)

    > Proste.
    > KAŻDA forma korzystania z utworu wymaga zgody uprawnionego.

    si ;)

> [...]
    > "podsunięciu do obejrzenia" poprzez posłanie egzemplarza
    > konkretnej osobie, bądź przeciwnie - wystawieniu egzemplarza
    > na widok publiczny, implikuje uprawnienie które jest zgodne
    > z "naturalnym" odbiorem celu zachowania uprawnionego.
    > PA wcale nie wyłącza art.65 KC :D
    >
    > I tego ograniczenia IMVHO nie można rozszerzać (albo jak
    > kto woli - rozrzeszenia zawężać).
    > Czyli jak już ktoś pokazuje, to niech nie próbuje odbierać
    > prawa do "osobistego użytku" poprzez pstryknięcie swoim
    > aparatem :P (co nie uprawnia do *publikacji* takiego

    ok, dosc :)

    zen.aspx