    From: hiki wiosna pierdle jak zimmmno <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Publikacja marnego zdjęcia a prawa autorskie
    Date: Tue, 26 Mar 2013 23:46:09 +0100

    > Nie o formę chodzi, a kształ przedmiotu wynikowego.
    > Ale tak, idzie o błotniki i podobne, ale również np. wycieraczki
    > lub klapki na bak.
    > Producenci próbowali właśnie "artyzmem" zabronić dorabiania
    > części zamiennych widocznych z zewnątrz.yy

    Yyy ahahahahaha :)

    > Powstał przepis, że "PA nie dotyczy".

    No ale to ma sens, bo zakretka do sloika, jakby nie byla artystyczna to
    ma miec znormalizowany gwint. Zatyczka do baku tez. Ma pasowac. Moze
    wygladac.

    > Nie, nie znam numeru
    > dziennika, nie mam linków, ale mam 100% przekonania że przepis
    > nadal obowiązuje :)

    No i dobrze, bo ktos by zabronil uzywac zakretek albo nakretek o fi
    ..... i skoku gwintu bo ma PA ;)

    > Do wyłączenia PA z czynności o charakterze wyłącznie jednocześnie
    > "użytkowym" i "pomocniczym".
    > Czyli ochrona całości kształtu samochodu oraz dokumentacji tak,
    > ale zdjęcia przedmiotu o którym to zdjęciu *wiadomo* że miało
    > cel "prezentacyjny" luzem już nie.

    Ale jak luzem (nasz przypadek) jak to jedynie czesc skladowa, drobna,
    calej dokumentacji :)

    //nie wiemy ile zdjec bylo, szkicow, ustalen, ale moze sie okazac, ze
    zdjecie to 0,5% dokumentacji//

    > Dopiero jak ją NABĘDZIE!
    > Zaprzeczysz?

    Zalezy od umowy ;) Mogl nabyc prawa autorskie umowa, okreslajaca, ze
    prawa autorskie od rozpoczecia naleza do zamawiajacego, bo dzielo jest
    jego pomyslem, koncepcja, ma dokumentacje, a wykonujacy dzielo jest
    jedynie rzemieslnikiem...

    > A to nie jest moment zawarcia umowy.

    Zalezy j.w.

    > IMVHO, z 641 KC wynika, że do momentu odbioru mamy "materiały"
    > a nie dzieło :>

    Zalozmy, ze rzezba to to dzielo wynikowe.

    > Popatrz tak: trudno żeby umowa przekazywała własność czegoś,
    > czego jeszcze nie ma (nie istnieje), a taki jest stan "dzieła"
    > w momencie zawierania umowy o dzieło (o ile mamy na myśli
    > "rzeczową" umowę o dzieło materialne).

    "w ramach umowy na wykonanie dziala, wykonawca zobowiazuje sie do
    przekazania praw autorskich majatkowych do dziela w kazdym z etapow
    powstawania modulowego dziela" ;)

    > Ergo, "dzieło" może być przedmiotem prawa materialnego najwcześniej
    > w momencie przedstawienia do odbioru, chyba, że jakiś przepis
    > szczególny stanowi inaczej.

    Lub umowa.

    > Wcześniej mogą występować "części"
    > lub "nieukończone dzieło", i te mogą być zbyte, ale prawo
    > do *żądania* wydania "nieukończonego dzieła" występuje tylko
    > w przypadku śmierci zamawiającego

    lub 3 z 4 dziel skaldajacych sie na dzielo ;)

    no wlasnie, jak zamowie 4 rzezby, odbiore trzy, zaplace za trzy to mam
    prawo do dziela czy nie?

    > Do tego jest 192 KC idący w tym kierunku (znaczy własności
    > tego kto "tworzy") o ile nakład pracy jest duży :)

    > Czekaj.
    > Ty WIESZ że określa?
    > Ta konkretna umowa, o którą zaczął się wątek?mowe gdybym tworzy

    Nie wiem i nie sadze. Ale wiem w jakim kierunku ja bym tworzyl umowe ;)

    > To dlaczego ja o tym nie wiem? :>
    > Bo jeśli nie... to fakt odebrania dzieła nie implikuje praw
    > do dokumentacji. Zamawiający może sobie ją sam stworzyć jeszcze
    > raz albo osobno zapłacić.
    > No i oczywiscie dostanie te prawa - JAK odbierze dzieło.

    > "Tylko jeżeli".

    No ja wlasnie o tym ;)

    > I do tego dopiero po ich przekazaniu.

    JA tylko o tym - ze przekazanie nie musi nastapic po zakonczeniu prac.
    Bo to kiedy nastepuje jest w umowie.

    Oczywiscie - zwyczajowo jest - zamawiam, odbieram, place, dostaje prawa
    po zaplaceniu. I jest fair. ;)

    w tym fragmencie sie pogubilem

    ze co? :)

    zen.aspx