    From: "Marcin Szymonik" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Publikacja korespondencji
    Date: Tue, 10 May 2005 12:01:17 +0200

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    news:d5pvr7$9g3$2@sparrow.axelspringer.com.pl...

    > podpisaliscie umowe?
    > czy masz jakiekolwiek papiery na to ze przekazujesz mu dzielo?
    > czy on ma jakikolwiek papier na to ze dzielo odebral?
    > czy wyplacil jakiekolwiek pieniadze? jesli nie, to chyba dobrze.

    Nie ma podpisanej umowy.
    Jest jedynie umowa ustna wynikajace z prowadzonej przez nas korespondencji
    elektronicznej.
    Nie ma zadnego papiera, ze dzielo odebral.
    Nie wyplacil zadnych pieniedzy.

    > ja w takim przypadku gosciowi po prostu wyczyscilem pliki, ktore
    > nalezaly do mnie, z serwera (ktory mi sam udostepnil).
    >
    > zgrzecznienie zajelo mu 4 godziny.

    Zapewne ma pliki zachowane na swoim dysku.
    Poza tym przypisuje sobie prawo do dziela.
    Z pewnoscia czesc prawa ma poniewaz dzielo zostalo wykonane pod jego
    kierownictwem natomiast zdaje sie przypisywac sobie duzo wieksze prawa niz
    mu rzeczywiscie przysluguja. Nie wiem czy nie chce uczynic z dziela wartosci
    komercyjnej.

    > a z korespondencji wynika ze to on dziala na jego szkode?
    > moze byc ciekawie :D

    Moim zdaniem z korespondencji jasno wynika, ze wspolpraca nie mogla byc
    zakonczona z Jego powodu. On oczywiscie ma na ten temat inny poglad.

    > To juz n-ty blad. Zanim wyslesz cos na grupy to przeczytaj z raz, dwa.

    ???

    > Napisz wiecej. Okresl co Was laczy.

    On jest przedstawicielem przedsiembiorstwa informatycznego. Klient zlecil mu
    wykonanie witryny internetowej, a On pozlecil wykonanie tej witryny mi.

    > Czy macie jakies kwity na wykonanie.

    Jedyny material dowodowy to korespondencja elektroniczna.

    > Czy byla umowa przedwstepna. Czy jakakolwiek inna. Jesli nie,
    > to zabieraj dzielo lub wezwij tego zleceniodawce do jego wydania lub
    > zaniechania eksploatacji.

    Poinformowalem Go, ze nie zezwalam na zadna forme wykorzystywania dziela.
    Mimo wszystko to wciaz mnie nie satysfakcjonuje. Uwazam, ze powinien
    zaplacic za wykonana prace.

    > Masz oczywiscie wszelkie pliki zrodlowe
    > i jestes w stanie udowodnic ze dzielo nalezy do Ciebie.

    Posiadam pliki zrodlowe. On takich plikow nie posiada. Posiada gotowe
    dzielo, ktore mogl po prostu sciagnac na swoj dysk (dzielo to witryna
    internetowa)

    Pozdrawiam
    Marcin