    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ptytanie z prawa pracy.
    Date: Fri, 20 Dec 2002 00:11:51 +0100

    | Tak, o ile świadectwo pracy dostaniesz o godz 0:01 w dniu 01.01.2003r.
    | inaczej możesz mieć drobne kłopoty ;)

    To w mojej opinii nie jest trafny argument. Na wydanie świadectwa pracy
    pracodawca ma siedem dni. Czy mam obowiązek przez te siedem dni siedzieć u
    niego w gabinecie?

    Zresztą, wydaje mi się, że gość ma trochę racji. W końcu umowa mu się
    kończy. Moim zdaniem należałoby przyjąć, że skoro w grafik wpisano, że
    pracuje do 3:00 1.01.2003 roku, to nastąpił ustny aneks do umowy o pracę na
    czas określony wydłużający tę umowę do tego dnia, ze wszystkimi wynikającymi
    z tego faktu konsekwencjami. W szczególności pracownik może zaprotestować i
    powiedzieć, że będzie pracował do północy. Wówczas pracodawca ma kłopot, bo
    z umowy nie wynika obowiązek pracy w dniu 1.01.2003 roku.