    From: "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Psy.
    Date: Mon, 31 Oct 2005 12:50:23 +0100
    <djsnhu$fge$4@news.task.gda.pl> <1...@o...pl>
    <cba2b$4362334f$3eb34ca4$28475@news.chello.pl>
    <djtno6$1bk$1@alfa.ceti.pl>
    <a05cf$43628049$3eb34ca4$14656@news.chello.pl>
    <dju73i$bgf$1@alfa.ceti.pl> <dk2t4o$4jd$2@nemesis.news.tpi.pl>
    <dk3b2v$qum$1@alfa.ceti.pl>
    <36542$43653e52$3eb34ca4$19404@news.chello.pl>
    <dk3evi$t9c$1@alfa.ceti.pl>

    Wtrącę się jako właścicielka 2 duzych psów.
    Po pierwsze bardzo bym chciała aby były wydzielone w parkach miejsca
    (ogrodzone), gdzie mozna psa spuścić ze smyczy. Taka jest jego natura że
    musi pobiegać a gdzie to ma robić, przecież nie na ulicy. W parku zawsze
    sprzątam po moich psach, ale szlag mnie trafia jak muszę z tą kupą przejść
    pół kilometra żeby znaleść kosz na śmieci. O ile wiem, to i tak łamię prawo,
    bo odchodów nie można wyrzucać do zwykłych ulicznych koszy. W innych krajach
    są specjalne smietniczki, u nas nie widziałam. Podatek od psów w mieście
    jest pobierany (choć tylko co 10 pies jest zarejestrowany w UG), ale
    pieniądze z tych podatków są wrzucane do jednego worka z innymi, a według
    mnie powinny być przeznaczone właśnie na psy, choćby na takie kosze czy
    worki na odchody rozwieszone w parkach.
    Inna rzecz to właściciele, jeden będzie sprzątał i szukał godzinami kosza, a
    inny i tak to oleje choćby nawet wyszedł taki nakaz. Ale mandat za
    niesprzątanie bardzo by pomógł moim zdaniem.
    Weźcie pod uwagę, że zimą gdy spadnie śnieg nie zawsze widać gdzie się
    kończy chodnik a zaczyna trawnik i pies nie będzie kopała aby sprawdzic
    podłoże.
    Zawsze mi wstyd przez znajomymi z zagranicy, którzy są bardzo zdziwieni że u
    nas g.. leży na chodnikach czy trawnikach i nikomu to nie przeszkadza.

    Edyta