  • Data: 2007-04-21 10:23:12
    Temat: Re: Psy...
    Od: Artur <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 21 Apr 2007 11:44:39 +0200, szerszen napisał(a):

    > masz na poparcie tej tezy jakis pragraf czy tylko tak ci sie wydaje

    Jak napisałem w poprzednim poście, szczegóły są ustanawiane po poziomie
    prawa miejscowego/lokalnego.
    "Materiałem wejściowym" jest art 77 KW. o ten przepis opartych jest
    większość zapisów w prawodawstwie lokalnym, szczegółowo precyzujących
    sposób wyprowadzania psa /przeważnie kaganiec + smycz/. Przepis dający
    samorządowi lokalnemu możliwość określenia sposobu wyprowadzania psa wynika
    z Ustawy z dn. 13.09.1996r. "O utrzymaniu czystości i porządku w gminach"
    roz 2, art. 3 pkt 4 oraz art. 40 ust. 3 i 4, art. 41 ust. 1 Ustawy z dnia
    08.03.1990r. o "Samorządzie gminnym".

    > bo wg mnie to jest dowolnosc wyboru, albo smycz albo kaganie

    Dlatego tobie proponuje dokładnie zapoznanie się z prawem miejscowym tam
    gdzie "wypuszczasz" swojego psiaka. Jak to w prawie bywa przepisy "ogólne",
    "rządowe" określają pewne ramy, a władza lokalna wydaje przepisy
    szczegółowe. Jeśli prześledzić większość ustawodawstwa lokalnego nakazuje
    zakładanie kagańca i prowadzenia psa na smyczy. Owszem, terytorium Pcimia w
    którymś miejscu się kończy, ale zaczyna się obszar innej miejscowości,
    gdzie też obowiązuje prawo lokalne.