    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Date: Wed, 28 Jan 2015 23:12:39 +0100
    <m9t615$s7t$1@mx1.internetia.pl> <m9u5ba$4th$1@mx1.internetia.pl>
    <m9vjit$dpj$1@node1.news.atman.pl> <ma2rem$tbu$1@node1.news.atman.pl>
    <ma308d$afk$1@mx1.internetia.pl> <ma2v9p$ihp$2@node2.news.atman.pl>
    <ma330r$ja6$1@mx1.internetia.pl> <ma3330$mr0$1@node2.news.atman.pl>
    <ma4pb5$ulf$1@node1.news.atman.pl> <ma4pi9$ums$1@node1.news.atman.pl>
    <ma4rn8$1et$2@node1.news.atman.pl>
    <54c5fc66$0$27696$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma5cmn$kc8$1@node1.news.atman.pl> <ma5dug$2g3$1@node2.news.atman.pl>
    <ma5pqa$395$1@node1.news.atman.pl> <ma5sgo$63i$1@node1.news.atman.pl>
    <ma6e9u$58k$1@node2.news.atman.pl> <ma6ep3$qeq$1@node1.news.atman.pl>
    <ma7o88$eqa$1@node2.news.atman.pl> <ma8b6e$3fd$1@node2.news.atman.pl>
    <ma8nqc$a49$1@node1.news.atman.pl> <ma8qsn$k68$1@node2.news.atman.pl>
    <ma914o$rcl$1@node2.news.atman.pl> <ma9t1h$ll4$1@node2.news.atman.pl>
    <maarmg$ibh$1@node1.news.atman.pl> <mabasq$38r$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2015-01-28 o 19:47, Shrek pisze:

    > Sorry, ale to nie ja zaczynałem z możliwością bezkarnego zabijania
    > niewolników. Twój pomysł. No więc w dyskusji czy obywatel był
    > niewolnikiem władz, twój argument, że nie bo właściciel nie mógł go
    > bezkarnie zabić jest z dupy - władza jako własciciel mogła i jak miała
    > ochotę to to robiła.

    Jak się trafi kiepska władza to przeciwników ustroju czy politycznych
    potrafi zabić. Tyle że z niewolnictwem nie ma to nic wspólnego.

    > Ja też - tam moi rodzice dostali przydział na mieszkanie.

    A te argumenty wolisz przemilczeć ?
    "Wyjazd z kraju nie ma nic wspólnego z niewolnictwem, niewolnik
    nie ma swojej własności a obywatel PRLu miał, niewolnika
    można było odsprzedać komu innemu obywatela PRLu nie,
    niewolnika można było bez konsekwencji zabić a obywatela PRLu
    nie bardzo (no fakt że niektórym się udawało, ale to były
    rzadkie przypadki). Niewolnikowi nie płacono gotówki, tylko
    karmiono i jeśli było trzeba ubierano, pracownik w PRLu
    dostawał pensję w gotówce. Niewolnika można było w każdej
    chwili bez jego zgody przenieść w inne miejsce kraju ni epytając
    o zgodę, obywatela PRLu nie (nie dotyczyło służb mundurowych). "