    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Date: Mon, 26 Jan 2015 14:03:20 +0100
    <m9nlc1$357$1@node2.news.atman.pl> <m9nvtq$gah$1@mx1.internetia.pl>
    <m9qchf$rd9$1@node2.news.atman.pl> <m9rfoh$7q8$1@mx1.internetia.pl>
    <m9ssj7$e3s$1@node2.news.atman.pl> <m9st4b$el9$1@node2.news.atman.pl>
    <m9t615$s7t$1@mx1.internetia.pl> <m9u5ba$4th$1@mx1.internetia.pl>
    <m9vjit$dpj$1@node1.news.atman.pl> <ma2rem$tbu$1@node1.news.atman.pl>
    <ma308d$afk$1@mx1.internetia.pl> <ma2v9p$ihp$2@node2.news.atman.pl>
    <ma330r$ja6$1@mx1.internetia.pl> <ma3330$mr0$1@node2.news.atman.pl>
    <ma4pb5$ulf$1@node1.news.atman.pl> <ma4pi9$ums$1@node1.news.atman.pl>
    <ma4rn8$1et$2@node1.news.atman.pl>
    <54c5fc66$0$27696$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma5cmn$kc8$1@node1.news.atman.pl>

    On 2015-01-26 13:42, RadoslawF wrote:

    > Naprawdę chcesz fakty i dowody ?
    > Odbudowa kraju po wojnie, rozwinięcie przemysłu do poziomu
    > nie znanego przed wojną, wprowadzenie pełnego socjalu dla
    > wszystkich.
    > A teraz znajdź informację od kiedy nastąpiło zadłużenie
    > PRLu ? Dlaczego tak późno ?

    Z grubsza to od momentu, kiedy okazało się, że gospodarki nie da się (w
    przeciwienstwie do zapewnienia podstawowej funkcjonalności w postaci
    odbudowy zniszczeń wojennych) napędzać tanią siłą niewykwalifikowanych
    robotników i chłopów. To co się udało to odbudować to zniszczenia
    wojenne - nie tylko nam, więc ciężko sukces przypisaywać komunizmowi.
    Dobre porównanie miałeś na lini muru berlińskiego. Tak wiem, oni mieli
    plan Marschalla (blok sowiecki teroetycznie też mógł uczestniczyć), ale
    my za to mieliśmy bratnią pomoc RWPG;) W którą stronę ludzie głosowali
    nogami to wiadomo, pomimo że do zbiegających niewolników strzelano:(

    Niewolnictwo jest niezłe (dla państwa, nie niewolników) tylko na
    poziomie pracy niewykwalifikowanej, a więc na skrajnie niskim stopniu
    rozwoju - jeśli zostaniesz przy niewolnictwie, to państwo właśnie tam
    zostanie, czego dowód masz w powojnennej historii Polski. Jak się
    okazało, że trzeba coś wynaleźć i wdrożyć, okazało się (niespodzianka;)
    skrajnie niewydolne - co gorsza u sąsiadów również, a ZSRR dbało,
    żebyśmy za bardzo samodzielnie nie wynajdowali, a swoimi wynalzkami
    dzieliła się jak już przestały być "strategiczne". Wkładów dewizowych
    nie było, no i wszystko pierdolneło w końcu;)

    Shrek.