    From: Bungo <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przyszka zona i jej prawo do mieszkania
    Date: Sat, 23 Sep 2006 11:07:17 +0200

    machina napisał(a):
    > Witam,
    >
    > 4 lat temu kupilem mieszkanie. W akcie notarialnym widnieja tylko moje dane.
    > Za pol roku zenie sie i nie planuje spisywania zadnej intercyzy. Moja zona
    > oczywiscie bedzie mieszkac ze mna i bedzie zameldowana w moim mieszkaniu.
    > Jak wyglada sprawa z jej prawem do wlasnosc, itd? (czy jak to sie zowie)

    intercyza wskazana, bo ulatwia zycie:-)
    z chwila zawarcia zwiazku malzonka bedzie ustawowo wspolwlascicielem,
    z wszystkimi tego stanu konsekwencjami, np. zgoda na rozporzadzenie
    tym mieszkaniem. (oczywiscie przy podziale majatku, rozwodzie, bez
    trudu udowodnisz ze to majatek kawalerski)

    meldunek nie ma nic do wlasnosci, stwierdza tylko fakt mieszkania

    niezaleznie od powyzszego malzonka ma prawo do mieszkania w tym lokalu
    jako lokator, a w przypadku rozwodu - jesli spelnia kryteria - gmina
    winna jej dac lokal zastepczy (bez niego nie ma ewe. eksmisji).
    prawa lokatorskie przysluguja jej bez wzgledu na to, czy jest
    intercyza czy nie.

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)