    Date: Thu, 12 Sep 2013 12:21:02 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przymusowe ograniczenie ???

    W dniu 11.09.2013 22:52, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Tu nie mamy dławienia z 1000 do 10 aut tylko z 1000 do 950 i tylko na
    > tym małym odcinku. Porównanie mało trafione, bo dławienie przepływu aut
    > to raczej dławienie ciśnienia.

    No ale jak mniej cząsteczek się przeciśnie to tak jakby mostem
    przejechało mniej aut na godzinę, nie?

    > Tak dla wyobrażenia: jedziesz z miasta A do B i po drodze masz ten most.
    > Obecność mostu nie zakłóci przejazdu 1000 aut z A do B tylko nieznacznie
    > spowolni ich dotarcie. W skali całej drogi z A do B (w przypadku
    > przyłącza to np. 1000 km) zwężenie drogi na odcinku 50 m jest
    > praktycznie niezauważalne.

    No moment, jechałem z miejsca A do miejsca B. I bramki zjazdowe z
    autostrady zatrzymały mnie na 30 minut, bo miały przepustowość 2 auta na
    30 sekund. Więc 60 samochodów zajęło 30 minut. I co z tego, że rura
    dojazdowa do bramek miała przepustowość 3 auta na sekundę? Więc jak woda
    przez bramkę przelewa się w ilości 2 cząsteczki na 30 sekund, to jak ma
    potem nadgonić tam gdzie jest 3 cząsteczki na sekundę?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek