    From: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przymusowe ograniczenie ???
    Date: Wed, 11 Sep 2013 22:48:52 +0200

    > Oj kłania się ta fizyka, kłania. Zmniejszenie przekroju rury z 32 mm na
    > 20 mm spowoduje zmniejszenie pola przekroju z 803 mm2 na 314 mm2, czyli
    > o 60%. A zatem przy takim samym poborze wody bedzie ona musiała płynąć
    > dwa razy szybciej. Tu znajdziesz wzór na spadek ciśnienia:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3wnanie_Darcy-Wei
    sbacha . Prędkość
    > jest tam w kwadracie, zatem i w kwadracie będziemy mieli spadek
    > ciśnienia. Tak w uproszczeniu oczywiście, bo nie chce mi się tego liczyć.

    Oj kłania, kłania :)
    A popatrz, że w tym wzorze jest długość odcinka na którym jest spadek.
    Proporcjonalna do spadku ciśnienia. Więc jak całość spadku pomnożysz
    przez np. 0,08 to praktycznie nie ma spadku. A ta prędkość w kwadracie
    to jaka? Też raczej nieduża. Praktyka niestety potwierdza teorię.

    > A co do strony prawnej, to jeśli przyłącze ma mieć wg projektu 32 mm
    > średnicy, to ma mieć tyle na całej długości. By go przebudować na 20 mm
    > należałoby uzgodnić nowy projekt moim zdaniem.

    Nie. Fi 32 oznacza w uproszczeniu rurę doprowadzającą wodę. I przyłącze
    ma doprowadzić wodę pod zadanym ciśnieniem i z zadana wydajnością. Czy
    jak wymienisz ten przepływomierz na inny to jaki? Sprawdziłeś czy
    generuje większy spadek ciśnienia i ewentualnie ma mniejszą dopuszczalna
    przepustowość?

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski