    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przymusowe ograniczenie ???
    Date: Wed, 11 Sep 2013 21:44:06 +0200

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:l0qf6m$u82$1@node2.news.atman.pl...

    > A policzyłeś o ile Ci zdławi przepływ (ciśnienie) wstawienie kilku cm
    > rury fi 20 zamiast fi 32? Fizyka się kłania. Z resztą sprawdź nominalny
    > maksymalny przepływ jednego przepływomierza i drugiego.
    > Projekt nie określa (a przynajmniej nie powinien) średnicy
    > przepływomierza tylko średnice przyłącza.

    Oj kłania się ta fizyka, kłania. Zmniejszenie przekroju rury z 32 mm na 20
    mm spowoduje zmniejszenie pola przekroju z 803 mm2 na 314 mm2, czyli o 60%.
    A zatem przy takim samym poborze wody bedzie ona musiała płynąć dwa razy
    szybciej. Tu znajdziesz wzór na spadek ciśnienia:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3wnanie_Darcy-Wei
    sbacha . Prędkość jest
    tam w kwadracie, zatem i w kwadracie będziemy mieli spadek ciśnienia. Tak w
    uproszczeniu oczywiście, bo nie chce mi się tego liczyć.

    A co do strony prawnej, to jeśli przyłącze ma mieć wg projektu 32 mm
    średnicy, to ma mieć tyle na całej długości. By go przebudować na 20 mm
    należałoby uzgodnić nowy projekt moim zdaniem.