    From: PAweł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przyjecie kasacji....
    Date: Wed, 19 Oct 2005 23:00:51 +0200

    Dnia 19-10-2005 o 19:24:59 kam <#k...@w...pl#> napisał:

    > zależy co uważasz za światełko
    > ze statystyk za 2004 r. wynika że większość kasacji jest oddalanych...
    > http://www.sn.pl/aktual/3.html

    Sądy, a szczególnie juz NSA rozpatruja kasacje wyłacznie sciśle w obszarze
    zakreślonym w skardze kasacyjnej.
    Doswiadczyłem tego osobiście, gdy ten sąd na rozprawie ustnie, a następnie
    w orzeczeniu oddalajacym moja kasację swtwierdził, ze wprawdzie podnoszone
    przeze mnie na rozprawie okolicznosci uzasadniają uchylenie zaskarzanego
    wyroku, ale sąd musi rozpatrywac kasację wyłącznie pod katem prawidłowości
    przywoływanych w niej przepisów, a te, które (błędnie) podał tam mój
    (obowiązkowy) pełnomocnik zastosowane były prawidłowo, albo nie nalezało
    ich tu stosować. I sąd dalej, odrzucając moja kasację uprzejmie podał mi
    przepisy, które zaskarżany wyrok naruszał i które, gdyby podane były w
    skardze, spowodowałyby, ze kasacja byłaby skuteczna:-(.

    Zapamiętane będą słowa i czyny:
    "Polskość to nienormalność -takie skojarzenie narzuca mi się z bolesną
    uporczywością, kiedy tylko dotykam tego niechcianego tematu" -Donald Tusk
    (który przez 4 lata w senacie zabrał głos aż 3 razy;)