  • 11. Data: 2011-07-17 18:21:31
    Temat: Re: Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.07.2011 11:21, Marian Paździoch pisze:
    > Witam,
    > byłem z wizytą u lekarza (państwowo - NFZ), który to zlecił mi badania.
    > Wyniki były przekazywane bezpośrednio do przychodni. Jednak tutaj
    > zaczynają się schody. W recepcji nie chca wydać mi wyników, twierdząć,
    > że będą u lekarza przy następnej wizycie. Ja natomiast chciałbym teraz
    > pójść z tymi wynikami prywatnie

    No właśnie. Oni zapłacili za te badania, a ty sobie je weźmiesz i
    pójdziesz prywatnie. Jak chcesz prywatnie, to sobie sam zapłać za
    badania. ZOZ w jakim się leczysz też jest prywatny i nie będzie fundował
    badań innemu lekarzowi.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2011-07-17 18:23:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.07.2011 20:15, Veronika pisze:
    > Przychodnia zapłaciła?
    > A z czego niby?
    > Chyba z kieszeni pacjenta?

    Z własnych pieniędzy. Owszem, pośrednio z pacjenta, bo zarobionych na
    pacjencie. Ale gość chce właśnie odejść i nie dać im zarobić. Porównując
    do warsztatu samochodowego: Gość podjechał do warsztatu, załatwił
    podłączenie pod urządzenia diagnostyczne i wykrycie usterki, a jak już
    mechanik chce się zabierać do naprawy, to on mówi ,,e, nie ja sobie
    wezmę wyniki diagnostyki i pojadę do konkurencji''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2011-07-17 18:24:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.07.2011 20:28, Veronika pisze:
    > A NFZtowi pieniądze z nieba spadają?

    No właśnie. Nie spadają.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2011-07-17 20:20:48
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

> [...]
    > pójdziesz prywatnie. Jak chcesz prywatnie, to sobie sam zapłać za
    > badania. ZOZ w jakim się leczysz też jest prywatny i nie będzie fundował

    Póki mam poparcie przepisów na swoją korzyść to mnie to wali. Nie po to
    płacę składki, żeby jeszcze mi nie chcieli wyników udostępnić. Przecież
    zwrot z NFZu dostaną.

    Pzdr.
    M.

  • 15. Data: 2011-07-17 20:23:44
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

> [...]
    > mechanik chce się zabierać do naprawy, to on mówi ,,e, nie ja sobie
    > wezmę wyniki diagnostyki i pojadę do konkurencji''.

    W czym problem? :) Płacę za diagnostykę i mi dają wydruk z komputera i nikt
    nie robi problemów. Usługa jak usługa, nie wymusza za sobą innych
    konsekwencji.
    Tak samo tutaj dostaną zwrot za badania, a że nie zarobią sobie na kolejnej
    wizycie to trudno. Gdyby byli konkurencyjni i oferowali przystępny termin to
    by zarobili, przeciez mi też by było na rękę za darmo.

    Pzdr.
    M.

  • 16. Data: 2011-07-17 20:34:51
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-07-17 22:23, Marian Paździoch wrote:
> [...]
    > kolejnej wizycie to trudno. Gdyby byli konkurencyjni i oferowali
    > przystępny termin to by zarobili, przeciez mi też by było na rękę za darmo.

    Przy czym różnica jest taka, że nie zapłaciłeś za te badania, i przy
    całym systemie finansowania służby zdrowie wcale nie jest pewne czy bez
    wizyty do tego badania coś się przychodni należy.

    gacek

  • 17. Data: 2011-07-17 20:39:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Póki mam poparcie przepisów na swoją korzyść to mnie to wali. Nie po to
    > płacę składki, żeby jeszcze mi nie chcieli wyników udostępnić. Przecież

    Cały szkopół w tym, że niekoniecznie. W tym jest ukryty sens tego
    zamieszania.

  • 18. Data: 2011-07-18 02:42:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.07.2011 22:23, Marian Paździoch pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:ivv9b4$r0u$2@news.onet.pl...
    > Porównując
    >
    > W czym problem? :) Płacę za diagnostykę

    No właśnie. PŁACISZ. Zapłać za badania a dostaniesz wynik.

    > Tak samo tutaj dostaną zwrot za badania,

    Nie dostaną. Za badania przychodnia płaci ze swojego.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2011-07-18 08:13:35
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    > No właśnie. PŁACISZ. Zapłać za badania a dostaniesz wynik.

    Prawa pacjenta pozwalają mi na wgląd w wynik i reszta mnie nie interesuje.
    Pozatym pośrednio płaciłem.

    > Nie dostaną. Za badania przychodnia płaci ze swojego.

    Poważnie? A dlaczego mają nie dostać? W takim przypadku dziwne byłoby
    wtrącanie się NFZ w sprawy udostępniania wyników.

    Pzdr.
    M.

  • 20. Data: 2011-07-18 09:15:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.07.2011 10:13, Marian Paździoch pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:j006i6$aql$1@news.onet.pl...
    > Prawa pacjenta pozwalają mi na wgląd w wynik i reszta mnie nie
    > interesuje. Pozatym pośrednio płaciłem.

    Więc ci tłumaczymy, że nie płaciłeś.
    Ani bezpośrednio, ani pośrednio.

    > Poważnie? A dlaczego mają nie dostać?

    Bo takie są zasady?

    > W takim przypadku dziwne byłoby
    > wtrącanie się NFZ w sprawy udostępniania wyników.

    No NFZ się nie wtrąca. Np. moja przychodnia macha ręką i daje te wyniki.
    Ale rozumiem tych przedsiębiorców, którzy prowadzą przychodnię i nie
    chcą fundować innym diagnostyki.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek