  • 1. Data: 2011-07-16 09:21:38
    Temat: Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Witam,
    byłem z wizytą u lekarza (państwowo - NFZ), który to zlecił mi badania.
    Wyniki były przekazywane bezpośrednio do przychodni. Jednak tutaj zaczynają
    się schody. W recepcji nie chca wydać mi wyników, twierdząć, że będą u
    lekarza przy następnej wizycie. Ja natomiast chciałbym teraz pójść z tymi
    wynikami prywatnie, ponieważ terminy z NFZ są takie, że leczenie będzie
    trwać bardzo długo.
    W internecie znalazłem sporo informacji, że wyniki należą do mnie, lub też
    jest obowiązek ich udostępnienia dla mnie. Jednak nikt nie powołuje się na
    żadne przepisy, a przecież nie będę w przychodni argumentować "bo tak jest i
    proszę mi wydać". Zna ktoś stosowną argumentację?

    Pzdr.
    M.

  • 2. Data: 2011-07-16 13:30:30
    Temat: Re: Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/16/2011 4:21 AM, Marian Paździoch wrote:
> [...]
    > się na żadne przepisy, a przecież nie będę w przychodni argumentować "bo
    > tak jest i proszę mi wydać". Zna ktoś stosowną argumentację?

    ale gdzie sa te wyniki? w laboratorium, czy u lekarza?
    jak tylko dotra do lekarza przychodni musi ci dac ich kopie, za opłatą
    ksero. Zadzwonisz do NFZ to sie dowiesz.
    Co do laboratorium, to nie jestem przekonany, nie ty zlecales badania i
    nie ty dostaniesz wyniki.

  • 3. Data: 2011-07-16 15:24:18
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

> [...]
    > ksero. Zadzwonisz do NFZ to sie dowiesz.
    > Co do laboratorium, to nie jestem przekonany, nie ty zlecales badania i

    Może nieprecyzyjnie się wyjaśniłem. Wyniki są w przychodni. Poczytałem na
    stronie NFZu prawa pacjenta i wynika chyba z tego, że po prostu na nie mam
    sie powoływać? Nie znajdę konkretnego paragrafu w polskim prawie? Czy sa
    jakieś podstawy, żeby ta opłata za ksero była racjonalna, a nie szalenie
    wysoka ;)?

    Pzdr.
    M.

  • 4. Data: 2011-07-16 18:05:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się na żadne przepisy, a przecież nie będę w przychodni argumentować "bo
    > tak jest i proszę mi wydać". Zna ktoś stosowną argumentację?

    Wyników jako papierka mają prawo Ci nie wydać. Mają prawo, bo za nie
    zapłaciła ta przychodnia. Natomiast jest sposób na obejście tego. Masz
    prawo wglądu do swojej dokumentacji medycznej. Sfotografuj choćby telefonem
    wyniki albo po prostu je odpisz na kartkę.

  • 5. Data: 2011-07-16 18:15:11
    Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>

    > Użytkownik "Marian Paździoch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wyników jako papierka mają prawo Ci nie wydać. Mają prawo, bo za nie
    > zapłaciła ta przychodnia.

    Przychodnia zapłaciła?
    A z czego niby?
    Chyba z kieszeni pacjenta?

  • 6. Data: 2011-07-16 18:22:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> napisał w wiadomości

    > wiadomości news:ivska3$gcr$1@inews.gazeta.pl...

    > Przychodnia zapłaciła?
    > A z czego niby?
    > Chyba z kieszeni pacjenta?

    W cenie procedury realizowanej przez przychodnię jest wykonanie badań
    lekarskich koniecznych do jej przeprowadzenia. To badanie zrefunduje NFZ,
    ale płąci za nie przychodnia i przez 5 lat musi przechowywać na wypadek
    ewentualnej kontroli wynik. NFZ nie refunduje zlecanych badań przychodniom,
    które je faktycznie robią.

  • 7. Data: 2011-07-16 18:28:14
    Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>

> [...]
    > ewentualnej kontroli wynik. NFZ nie refunduje zlecanych badań
    > przychodniom, które je faktycznie robią.

    A NFZtowi pieniądze z nieba spadają?

  • 8. Data: 2011-07-16 18:49:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:ivsku0$i23$1@inews.gazeta.pl...

    > A NFZtowi pieniądze z nieba spadają?

    Pewnie, że nie, ale co to ma do rzeczy? Idąc tym tokiem rozumowania, to
    możesz podoejść do policjanta i zażądać, by Ci dał czapkę, bo z podatków
    kupiona, a przecież Ty płacisz podatki - mam nadzieję :-)

  • 9. Data: 2011-07-16 19:08:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/16/2011 1:28 PM, Veronika wrote:

    > A NFZtowi pieniądze z nieba spadają?

    ale to nie sa juz twoje pieniadze wiec co sie do cudzego wpieprzasz.

  • 10. Data: 2011-07-16 20:07:38
    Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>

> [...]
    > możesz podoejść do policjanta i zażądać, by Ci dał czapkę, bo z podatków
    > kupiona, a przecież Ty płacisz podatki - mam nadzieję :-)

    Bardzo trafna analogia.