  • 1. Data: 2003-11-13 16:41:20
    Temat: Przewóz wódy przez granicę po wejściu do Unii
    Od: "Arkadiusz Oleszczuk" <a...@g...WYTNIJ.pl>

    Witam serdecznie
    Może już to było ( jak tak to sorry) ale mam pewien problem.
    Jak wiadomo, Polska wchodzi do UE. Podobno ma być zniesiona kontrola celna
    na granicach z Niemcami, Czechami, Litwą i Słowacją.

    Załóżmy że chcę przewieźć 1000 l legalnej wódy z Lublina do Wrocławia. Czy
    jeżeli w drodze złapie mnie z tym policja to coś mi mogą za to zrobić?

    A jak nie to po wejściu do Unii jeżeli będę chciał przewieźć 1000 l
    legalnej wódy z Ziliny do Wrocławia ( podobno ma nie być kontroli celnej na
    granicy) to czym się to będzie różniło od przewozu z Lublina do Wrocławia? A
    jak mnie złapią np. w Zwardoniu tuż za granicą a ja powiem że z Ziliny do
    Zwardonia woziłem pociągiem po 10 l wódy a w Zwardoniu magazynowałem to pod
    jaki paragraf to podpada? IMHO pod żaden.

    Za komuny to ścigali takich co mięso wozili. był paragraf o gromadzeniu
    artykułów żywnościowych w celach spekulacyjnych. Dzisiaj już chyba tego nie
    ma.

    pozdrawiam aron

  • 2. Data: 2003-11-13 18:34:31
    Temat: Re: Przewóz wódy przez granicę po wejściu do Unii
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Oleszczuk" <a...@g...WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:bp0c7g$odr$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Jak wiadomo, Polska wchodzi do UE. Podobno ma być zniesiona kontrola celna
    > na granicach z Niemcami, Czechami, Litwą i Słowacją.

    Tak. Najwczesniej za 4 lata

  • 3. Data: 2003-11-13 18:44:15
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > Tak. Najwczesniej za 4 lata

    celna czy graniczna?

  • 4. Data: 2003-11-13 18:49:44
    Od: kam <X...@X...plX>

    NoMAD wrote:
    > Tak. Najwczesniej za 4 lata

    ?

    KG

  • 5. Data: 2003-11-13 18:49:51
    Od: "Arkadiusz Oleszczuk" <a...@N...gazeta.pl>

    Grzegorz Lipnicki

    > celna czy graniczna?

    Ja słyszałem, że mają tylko sprawdzać paszporty ( dowody) a nie grzebać w
    klamotach. Po co niby przenoszą celników na Wschód?

    pozdrawiam aron

  • 6. Data: 2003-11-13 21:52:45
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

> [...]
    pod
    > jaki paragraf to podpada? IMHO pod żaden.

    to bedzie tak:

    kupisz wodke np w czechach
    przed wyjazdem z czech podjezdzasz na ich urzad celny i plombuja Ci ta wodke
    jak masz zaplombowana mozesz jezdzic sobie z tym po Polsce do woli
    zeby odplombowac bedzie trzeba pojechac na urzad celny w Polsce i pokryc tam
    wszelki oplaty i zapewnie oakcyzowac wodke

    jesli zlapia Cie z wodka bez akcyzy (nie zaplombowana) na terenie polski to:
    a) oskarza o przemyt
    b) oskarza o nielegalna produkcje

    pzdr

    matjaw

  • 7. Data: 2003-11-13 22:17:29
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bp0jg6$23d$1@news.onet.pl...

    > celna czy graniczna?

    Aha, nie doczytalem. Oczywiscie ze graniczna :-)

  • 8. Data: 2003-11-14 06:20:30
    Od: "Arkadiusz Oleszczuk" <a...@N...gazeta.pl>

    Mateusz Jaworski

> [...]
    > wszelki oplaty i zapewnie oakcyzowac wodke
    >
    > jesli zlapia Cie z wodka bez akcyzy (nie zaplombowana) na terenie polski

    No dobrze, ciekaw jestem tylko jaką ilość będzie można wieźć bez
    plombowania? Ja słyszałem o 100 litrach. Z drugiej strony czy można w tej
    chwili wozić sobie po Polsce dowolną ilość wódki bez plombowania? CZy trzeba
    mieć działalność?

    pozdrawiam aron

  • 9. Data: 2003-11-14 11:01:19
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    > No dobrze, ciekaw jestem tylko jaką ilość będzie można wieźć bez
    > plombowania? Ja słyszałem o 100 litrach. Z drugiej strony czy można w tej

    hm - wydaje mi sie ze limity sie nie zmienia - czyli 0,5lwodki na glowe

    > chwili wozić sobie po Polsce dowolną ilość wódki bez plombowania? CZy
    trzeba
    > mieć działalność?

    jak masz akcyze na wodce to mozesz dobie tirami ja po polsce wozic

    pzdr

    matjaw