    From: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przewóz roślin przez granicę
    Date: Sat, 04 Dec 2004 23:06:57 GMT

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:costjf$r08$1@phone.provider.pl...

    > Właśnie niezupełnie - przynajmniej z tego, co czytałem w sieci, to jest
    > Ustawa o ochronie roślin (Dz.U.2004, Nr 11, poz. 94), Ustawa o ochronie
    > roślin uprawnych (Dz.U.1995, Nr 90, poz. 446 - nie wiem, czy ta pierwsza
    jej
    > nie zastąpiła) i Ustawa o ochronie przyrody (Dz.U.2004, Nr 92, poz. 880),
    > które ograniczają takie przemieszczanie i nakładają dodatkowe wymogi
    > formalne (paszport roślin, świadectwo fitosanitarne, itp.).

    Moim skromnym zdaniem weszlismy do UE, politycy ratyfikowali setki
    kilogramów różnych aktów mniej lub bardziej bzdurnych, potrzebnych i
    niepotrzebnych, więc istnieje domniemanie, że jakikolwiek towar pochodzący
    z UE możesz sobie po terenie UE wozić bez żadnych ograniczeń.
    Jeśli w kraju nabycia dozwolona jest tego sprzedaż, więc również dozwolony
    jest przywóz tego towaru do innego kraju UE. jeśli w temacie roslin
    potrzebny jest jakiś paszport rosliny, czy jakieś świadectwo... to powinni
    ci takie świadectwo wydać czy nie wiem jaka jest droga formalna czegoś
    takiego. Jest nadrzędna unijna zasada, ze dokument wydany przez jedno z
    państw UE jest ważne w drugim, co najwyzej trzeba ten dokument przetłumaczyć
    przysięgle.
    Niestety nie potrafię tego poprzeć odpowiednimi aktami prawnymi, ale jest
    kilka podstawowych zasad unijnych odnosnie przepływu osób i towarów,
    zamieszkania, uznawania dokumentów itd.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl