    From: "Sewer" <s...@w...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przewlekłość postępowania ustawa z 17 czerwca 2004
    Date: Sat, 28 May 2005 21:46:47 +0200

    "kam" <X#k...@w...pl#X> wrote in message:

    > dlaczego? skargę wnosi się w toku postępowania i na przelekłość
    > postępowania, a nie tylko opóźnione wydanie w nim orzeczenia
    > gdy doprowadziło do strat, możliwe jest dochodzenie odszkodowania na
    > zasadach określonych w kc

    Dziękuję kam, zawsze masz rzeczowe odpowiedzi.

    Uważam, że postępowanie było przewlekłe, terminy rozpraw absurdalne. Tylko
    trudno tu wskazać, jakieś konkretne straty w stylu np. niedopełnienia przez
    sąd czynności w postępowaniu egzekucujnym. Ot normalne rozpatrywanie sprawy
    o zapłatę. Tym bardziej, że moje powództwo w tym przewlekłym procesie
    zostało oddalne.

    I z treści tej ustawy trudno mi sie dopatrzyć aby mógł się na nią powołać.
    Jednak uważam, że postępowanie było przewlekłe. I taka nieuzasadniona
    przewlekłość powoduje straty, np koszty procesu przedawniają sie po jakimś
    czasie od wydania wyroku. A tutaj tej termin zostaje przesunięty ze względu
    na działania ( a właściwie ich brak) ze strony sądu. Ale czy to jest
    wystarczający powód do składania wniosku o przewlekłość postępowania?

    Ta przewlekłość postępowania to jest jakiś dodatkowy element (właściwie
    pokazujący styl sędziego). Czy warto go podnosić, co radzisz, kam?
    Dylemat jest taki: Czy warto wnosić o przewlekłość i narażać się na robienie
    pajaca (co może rzutować na inne zasadnicze zarzuty) czy w tym przypadku
    sobie to darować i nie składać takiego wniosku. Z drugiej strony może jednak
    byłby to wniosek uzasadniony, jak postrzegasz taką sprawę (w istocie zarzut
    odnosi sie tylko do wyznaczania terminu rozprawy gdy nic się nie dzieje( sąd
    nie czeka na żaden ruch stron) np. za rok)?

    Dodam, że to był zarzut podniesiony w apelacji, ot tak na samym końcu. Mam
    nadzieję, że jeśli nie sprecyzuję o co mi chodziło z przedawnieniem to
    apelacja nie zostanie odrzucona. Jedynie w tej częsci dotyczacej
    przedawnienia nie będzie apelacji.

    Sewer