    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przetwarzanie danych - kiedy ?
    Date: Tue, 30 Oct 2007 18:53:33 +0100

    Użytkownik "Dominik Mirowski" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:fg4ij9$84v$1@bandai.magma-net.pl...

    > Czy wykonując tłumaczenie dokumentów zawierające dane osobowe osób
    > trzecich - przetwarzam ich dane osobowe ?

    A czy ów dokument jest bazą danych? Ludzie często nadinterpretują ustawę o
    ochronie danych osobowych. Ustawę stosuje się do przetwarzania danych
    osobowych: w kartotekach, skorowidzach, księgach, wykazach i w innych
    zbiorach ewidencyjnych oraz w systemach informatycznych, także w przypadku
    przetwarzania danych poza zbiorem danych. Zakładam, że książki
    telefonicznej do przetłumaczenia nie dostałeś. Jeśli owe dane są w jakimś
    dokumencie nie mający charakteru zbioru danych, to nie ma do nich
    zastosowania ustawa.

    Jeśli to jest faktycznie jakiś rejestr (choć nie wiem, po co by go ktoś
    tłumaczył), to spokojnie można uznać, że jest to zbiór sporządzany doraźnie
    dla celów technicznych. Wówczas Twoje obowiązku określa Rozdział 5 Ustawy o
    ochronie danych osobowych. Generalnie obliguje on do ochrony danych przed
    utratą, co jak rozumiem w Twoim wypadku nie grozi. Dostęp masz tylko i
    wyłącznie Ty.

    Dla wątpiących polecam lekturę art. 7 ust 1 cytowanej ustawy. Dokument,
    choćby zawierał dane osobowe, nie jest zbiorem danych o ile nie jest to
    dokument mający strukturę bazy danych czyli po prostu tabelki.