    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przetrzymywanie dokumentów
    Date: Tue, 7 Feb 2006 15:10:22 +0100

    Adam [###e...@i...pl.###] napisał:
    > miałem kolizję z mojej winy nie wzywaliśmy policji spisaliśmy
    > oswiadczenie zapłaciłem za szkody / ewentualnie mam jescze dopłacić
    /
    > ale poszkodowany nie chciał mi ich oddac dowodu rejestracyjnego i
    prawa
    > jazdy do czasu naprawy czy jest jaks kara za przetrzymywanie
    dokumentw

    To jest przestępstwo:

    Art. 276. Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa lub usuwa
    dokument, którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat
    2.

    W praktyce najlepiej wezwać go na piśmie do zwrotu dokumentów. Po
    upływie terminu prokurator ma sprawę jasną. Tak, może być wątpliwość,
    ze może nie wiedział, ze Ty żądasz zwrotu dokumentów.