    From: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przeterminowanie - terminy splat
    Date: Mon, 26 Apr 2004 04:08:34 +0200
    Sender: r...@a...pl@host-62-141-208-185.gorzow.mm.pl

    Użytkownik "iwi" <i...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:408c61b0$1@news.vogel.pl...
    > Witam.
    > Zastanawiam sie nad jednym zagadnieniem.
    > Canal+ w imieniu Wizji TV upomina sie o wplate 20zl po 23 miesiacach od
    > zakonczenia umowy. (podniesli abonament i dowiedzialem sie dopiero jak
    > dostalem rachunek). Wiec zaplacilem tyle ile bylo przed podwyzka i
    > zrezygnowalem z ich uslug.
    > Napisalem im wyjasnienie ale do tej pory nie odpowiedzieli. Zastanawiam
    sie
    > kiedy sie to przedawni?? Slyszalem ze na przedawnienia jest 2 lata lub 3
    > lata, ale od czego to zalezy??

    Jak się przyznałeś w liście do nich do tego długu, to właśnie okres
    przedawnienia biegnie od nowa :/
    A to, czy 2 czy 3 lata, to poczytaj te przepisy:

    Cyt.:
    "
    > Dlaczego 2. Wydaje mi się, że trzy. Chyba że uznamy że zastosowanie ma tu
    > art. 554 kc dotyczący sprzedaży. Moim zdaniem jednak to nie jest sprzedaż
    > tylko świadczenie usług,

    2 lata z art.751 w zw. z 750 kc ale ja mam poważne wątpliwości
    Choć ktoś tu pisał że uzyskał taki wyrok sądu."

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net