  • Data: 2005-10-24 12:11:37
    Temat: Re: Przetarg na biurowiec - co nalezy sprawdzic
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:dji2q2$n69$1@inews.gazeta.pl...

    > Rozumiem ze księgę wieczysta, hipotekę.

    Hipoteka to zapis w księdze wieczystej. Masło maślane :-)

    > Cos jeszcze?

    Ja bym przede wszystkim sprawdził stan techniczny budynku oraz jego
    zgodność z posiadaną przez zbywcę dokumentacją. Jeśli byś planował
    jakąkolwiek modernizację, to bez tego jak bez ręki. Niby można
    odtworzyć "z natury", ale to nigdy nie będzie to samo.

    Poza tym warto sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania terenu, żeby
    potem nie było niespodzianek, że ma tamtędy biec autostrada. Budynek
    pewnie kilka złotych kosztuje, to bym odżałował na geodetę, by
    sprawdził, czy granice działek odpowiadają stanowi dokumentacyjnemu,
    by się nie okazało, że parking przed budynkiem - tak pięknie
    wyglądający - należy do sąsiada.

    > I jeśli aktualny właściciel wynajmuje biura jakimś firmom, to
    > umowy te domyślnie są wiążące dla nowego właściciela? Czy tez nowy
    > właściciel może je wypowiedzieć (bo może być np. tak, ze cześć z
    tych
    > firm ma jakieś symboliczne opłaty a umowa najmu jest na 99lat).

    Tak ogólnie, to w razie zbycia rzeczy najętej w czasie trwania najmu
    nabywca wstępuje w stosunek najmu na miejsce zbywcy. Może jednak
    wypowiedzieć najem z zachowaniem ustawowych terminów wypowiedzenia.
    Powyższe uprawnienie do wypowiedzenia najmu nie przysługuje nabywcy,
    jeżeli umowa najmu była zawarta na czas oznaczony z zachowaniem formy
    pisemnej i z datą pewną, a rzecz została najemcy wydana. Przepisów o
    wypowiedzeniu najmu przez nabywcę rzeczy najętej nie stosuje się do
    najmu lokali mieszkalnych, chyba że najemca nie objął jeszcze lokalu.

    Reasumując, to wypadało by przejrzeć te umowy najmu przed
    przystąpieniem do przetargu. Najlepiej, by stanowiły one część oferty
    i nabywca miał ich potwierdzone za zgodność kserokopie. Bo może się
    okazać, ze umowa nagle zmieni treść. W życiu bywają takie przypadki.
    :-)