    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przeszukiwanie rzeczy osobistych w szkołach.
    Date: Sat, 1 Jan 2005 22:11:27 +0100

    W wiadomości news:cr70u8$hml$1@inews.gazeta.pl Roman G.
    <r...@g...pl> pisze:

    > Nie w tym życiu.
    Może nie. A może tak. Nie bądź taki pewny.
    Znam przypadek dyrektorzyny co sądził, że nie ma na niego mocnych i robił co
    chciał. Miał tak mocne plecki, że nawet wygrał sprawę dyscyplinarną, która
    była w sposób oczywisty przegrana. W drugiej (może trochę nieformalnej ;))
    instancji został bez możliwości odwoławczych skierowany na dość długie
    leczenie a potem na rehabilitację. Na stołek dyrektora szkoły już nie
    wrócił. Bo podobno miał jakąś lepszą propozycję czy coś takiego...

    > Sprecyzuj: postępowanie których z wymienionych osób jest niezgodne z
    > prawem? Rodziców, babć, rodzin zastępczych, czy osób prow. rodzinne
    > domy dziecka?

    Precyzuję: wszelkich osób dokonujących rzeczonych działań

    > Za przeszukanie rzeczy dziecka mające charakter interwencji opiekuńczo-
    > wychowawczej?
    Sprecyzuj:
    - przeszukanie
    - dziecko
    - interwencja
    - opiekuńczo-wychowawcza.

    > To dlaczego nie odnosisz się do moich? Zlinkowałem tu dwa artykuły,
    > zamieściłem w tym wątku obszerną wypowiedź na temat zasad wykładni prawa
    > oświatowego w tych kwestiach
    No jak to? Tam gdzie uważam za celowe to sie odnoszę. A w zlinkowanych
    artykułach nie ma wykładni prawa tylko po prostu czyjeś tam opinie.

    > - postawiłem tam mnóstwo jednoznacznych tez.
    > Więc może zacznij z nimi dyskutować, logicznie, konkretnie i
    > niepodwazalnie, bo inaczej będziemy tu bić tylko pianę.
    Sorry, wybacz, ale naprawdę to, że ktoś gdzieś coś powiedział czy napisał
    nie obliguje nikogo do polemiki. Poza tym są tezy takie, że lepiej bić pianę
    niż z nimi dyskutować.

    > Bo z zamieszczoną w artykułach wykładnią się nie zgadzasz, tak? Więc z
    > czym i dlaczego?
    Ja tam nie widzę wykładni tylko opinię.
    Poza tym czytam:
    "Szczęśliwe dziecko nie potrzebuje ustaw, kodeksów, lecz kochających i
    rozsądnych rodziców oraz życzliwości i aktywnego zainteresowania ze strony
    innych osób zajmujących się dzieckiem".
    To motto pozornie wygląda ładnie. Niestety jest głupio-naiwne. Czemu? Bo:
    "Szczęśliwe dziecko nie potrzebuje ustaw, kodeksów, lecz kochających i
    rozsądnych rodziców oraz życzliwości i aktywnego zainteresowania ze strony
    innych osób zajmujących się dzieckiem, ale co jeśli tego nie ma?".

    Jotte