    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przeszukanie
    Date: Sat, 11 Oct 2008 15:43:38 +0200

    Użytkownik "Kit" <k...@d...plwywal.to> napisał w wiadomości
    news:b7928ae58e03c79985afafac9c9290ec@news.home.net.
    pl...

    > Czy w trakcie przeszukania mieszkania prywatnego, Policja ma prawo
    > zarzadac
    > ode mnie takich danych jak kod do sejfu, haslo do komputera (do systemu,
    > poczty, etc.) czy tez np. PIN do telefonu? Czy nie ujawniajac takich
    > danych
    > moge pogorszyc swoja sytuacje poprzez "utrudnianie sledztwa"? Czy w ogole
    > mam obowiazek do podawania takich informacji?

    Policja żądać ma prawo. Ty masz oczywiście prawo odmówić, ale tym samym
    otwierasz drogę Policji do podjęcia działań mających na celu ominięcie tego
    zabezpieczenia. Czyli przykładowo zamek sejfu mogą rozwiercić. Telefon
    komórkowy czy komputer zabezpieczyć w całości, by przesłać do biegłego. Czy
    biegły to rozbroi - to już inna sprawa.

    reasumując. jeśli za tym zabezpieczeniem nic nie ma, to szybciej dla
    wszystkich stron będzie, jak te dane im podasz. Albo przykładowo zamek w
    obecności policjanta sam otworzysz. Hasło sam wpiszesz. Jeśli coś masz do
    ukrycia, to możesz zaryzykować niepodawanie, ale licz się z tym, że jak
    otworzą i znajdą to zapłacisz w kosztach postępowania za tę usługę. No i
    jak nie masz nic nielegalnego, to po co Ci kłopot z brakiem przez kilka
    miesięcy komputera wysłanego do badań?