  • From: "Kit" <k...@d...plwywal.to>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przeszukanie
    Date: Sat, 11 Oct 2008 00:45:41 +0200

    NoName <n...@n...pl> napisał(a):

    > Policja moze nawet cie zastrzelic w prywatnym mieszkaniu.
    >
    > Pozniej powiedza ze stawiales opor albo zaatakowales nozem.
    >
    > "Taka Ameryka"

    (-; Pytam calkiem powaznie. Wydaje mi sie, ze Policja ma za zadanie
    wylacznie zabezpieczyc przedmioty i przekazac je Prokuraturze.

    Kiedys podczas kontroli drogowej ze zdziwieniem policjant zazadal ode mnie
    telefonu. Grzecznie wyciagnalem z kieszeni, wylaczylem i oddalem.
    Zaprotestowal, tlumaczazyl ze chce sprawdzic numer seryjny i mam go
    wlaczyc. No to co - wlaczylem, bez podawania PIN i powiedzialem ze numer o
    ktory pyta znajduje sie pod bateria. Byl najwidoczniej zdziwiony moja
    postawa, ale "zadowolil sie" tym co znalazl pod klapka.

    Od tego czasu zastanawiam sie nad tym czy mam obowiazek podawac hasla, kody
    czy jezeli bedzie im zalezec to niech sami szukaja sposobu. O ile z
    telefonem nie jest to problem, PUK dostepny jest u operatora, o tyle
    "zlamanie" kombinacji szyfru do sejfu sciennego, czy danych w komputerze
    domowym wydaje mi sie rzecza trudniejsza by nie rzec niewykonalna w
    odpowiednio krotkim czasie.