    From: " Nixe" <nixe@fałpę.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesyłka pocztowa polecona -reklamacja
    Date: Sat, 27 Jan 2007 21:25:20 +0100
    <45b52896$1@news.home.net.pl> <ep6464$bsb$1@news.mm.pl>
    <45b70a27$1@news.home.net.pl> <ep74uo$2ga9$1@news.mm.pl>
    <45b7667e$1@news.home.net.pl> <ep7rld$c9k$1@news.mm.pl>
    <45b7d654$1@news.home.net.pl> <epb5ei$1829$1@news.mm.pl>
    <45b91db8$1@news.home.net.pl> <epb7fg$2bmh$1@news.mm.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <epb9sr$po7$1@news.mm.pl>
    <epc8bl$ipo$1@atlantis.news.tpi.pl> <epce88$8fv$1@news.onet.pl>
    <45ba266c$1@news.home.net.pl> <epdrf4$4qe$1@news.onet.pl>
    <45ba822b$1@news.home.net.pl> <epf4a3$9k8$1@news.mm.pl>
    <45bb5aa6$1@news.home.net.pl> <epfmqh$2b9f$1@news.mm.pl>
    <45bb664c$1@news.home.net.pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:45bb664c$1@news.home.net.pl>
    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> pisze:

    > Z takiej paki, że zanim poda się dłużnika do sądu trzeba wyczerpać
    > inne sposoby rozwiązania problemu.

    Zakładam, że zostały wyczerpane. W przeciwnym razie nasze dywagacje byłyby
    cokolwiek nonsensowne.
    Nikt przy zdrowych zmysłach nie podaje dłużnika do sądu tuż po przekroczeniu
    terminu płatności.

    > Jednym z nich jest zapoznanie kontrahenta z "Wezwaniem
    > do zapłaty" i wyznaczenie mu terminu do uregulowania płatności zanim
    > wniesie się sprawę do sądu.

    Nasunęło mi się takie pytanie (już kiedyś się nad tym zastanawiałam). Co
    mianowicie dzieje się w przypadku, gdy dłużnik (już podczas procesu)
    twierdzi, że w kopercie (ZPO) nie było żadnego wezwania do zapłaty, lecz
    folder reklamowy albo że po prostu była pusta? Co da mi w takiej sytuacji
    podpis sygnalizujący, że adresat zapoznał się z pismem, jeśli on twierdzi,
    że nie miał takiej możliwości? Jak mogę udowodnić, że faktycznie wkładałam
    tam wezwanie?

    > Jeśli tego nie uczynisz (a będzie tak gdy odbiorca
    > takiego wezwania nie miał szansy się z nim zapoznać), ryzykujesz tym,
    > że pomimo wygranej sprawy sąd tobie zasądzi koszty postępowania.
    > Powtarzam to już któryś raz, a ty dalej swoje.

    Tak, dalej swoje, bo tłumaczę Ci, że w moim przypadku wyglądało to
    kompletnie inaczej i żadnych kosztów nie ponosiłam.

    > Nie sądze, że masz dobrych prawników, po prostu nie trafiłaś
    > jeszcze na cwanego pozwanego.

    Nie trafiłam właśnie dlatego, że mam dobrych prawników :)

    > Niesmaczne jest to, że wygrałaś kilka spraw (zapewne w postępowaniu
    > nakazowym) i uważasz, że wszystkie rozumy zjadłaś.

    Ależ bynajmniej tak nie uważam!
    Próbuję jedynie uzmysłowić, że niekoniecznie jest tak, jak Ty piszesz, bo ja
    mam inne doświadczenia.

    > Może ujawnisz nam
    > w ilu z tych spraw ktoś w ogóle wniósł sprzeciw w którym
    > zakwestionował otrzymanie "wezwania do zapłaty".

    W dwóch.
    Zresztą napisałam już wcześniej, że stwierdzenie "Ale ja nie dostałem
    wezwania do zapłaty, w związku z czym nie miałem pojęcia, że muszę
    uregulować należności" w sytuacji, gdy podpisana była umowa
    (sprzedaży/usługi/itp.) i pozwany otrzymał fakturę z tego tytułu, jest po
    prostu rozbrajające. Nie dyskutujemy bowiem o wezwaniach do zapłaty wziętych
    z sufitu.

    --
    Nixe