    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesyłka - i po przesyłce.
    Date: Sun, 16 Jan 2005 06:42:22 -0600

    js wrote:

    > Na Allegro przyjal sie inny zwyczaj. Sprzedajacy okresla warunki
    > wysylki, Ty licytujac akceptujesz je.
    > Mozesz oczywiscie ustalic je odmiennie, ale zdecydowana wiekszosc
    > transakcji nie zawiera tego elementu.

    Dokładnie. Jeżeli nabywca nie określił w jaki sposób chce otrzymać
    przesyłkę, to obowiązkiem sprzedawcy jest wysłać ją w sposób staranny.
    Jeżeli sprzedawca wysłał ją w taki sposób, że w przydaku jej zaginięcia
    nie dostaje pełnego odszkodowania, to on ponosi za to winę.
    Z obowiązku zwrotu byłby zwolniony tylko wówczas, gdyby to nabywca
    określił, że chce otrzymać przesłkę wysłaną tylko i wyłącznie jako
    przesyłka zwykła.
    Jeżeli sprzedawca określił sposób wysyłki i zrobił to źle, to jego wina.
    Zawsze wystawiałem przedmioty określając koszt wysyłki taki aby
    wystarczyło na przesyłkę wartościową. Ktoś kto uważał, że ktoszty
    wysyłki są za wysokie mógł, albo nie licytować, albo na własne ryzyko
    określić inny sposób wysyłki. Metoda wysyłki nie jest częścią
    transakcji tego się nie licytuje.