  • 1. Data: 2011-07-02 13:07:16
    Temat: Przestrzegam przed Kokos.pl
    Od: Aśka <j...@g...com>

    Z powodu opóźnienia pensji spóźniłam się z płatnością raty około 20 dni.
    Obecnie uregulowałam. Dostałam w tym czasie 19 SMS-ów z monitem. Każdy
    płatny po 5 zł. Do tego podobne monity mailowe.

    Te cwaniaki wymyśliły, by płatny monit (łącznie SMS i mail) wysyłać
    średnio częściej niż na dobę.

    PRZESTRZEGAM, RADZĘ UNIKAĆ. Lepsi są już lichwiarze tradycyjni, mają
    mniej lichwiarskich opłat.

  • 2. Data: 2011-07-02 13:09:32
    Temat: Re: Przestrzegam przed Kokos.pl
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-02 15:07, Aśka pisze:
> [...]
    > średnio częściej niż na dobę.
    >
    > PRZESTRZEGAM, RADZĘ UNIKAĆ. Lepsi są już lichwiarze tradycyjni, mają

    To taki pomysł na biznes. Pieniądze dają pożyczkodawcy, oni ryzykują, a
    w razie czego kokos kosi kasę właśnie na tych monitach.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-07-02 13:24:53
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    NTG!

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2011-07-04 08:49:24
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sat, 02 Jul 2011 15:09:32 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > To taki pomysł na biznes. Pieniądze dają pożyczkodawcy, oni ryzykują, a
    > w razie czego kokos kosi kasę właśnie na tych monitach.

    Ale zdaje się konsument nie może być obciążany DWA albo więcej razy za tą
    samą "usługę" - prawda? :)

  • 5. Data: 2011-07-04 08:54:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-04 10:49, Kamil pisze:

    > Ale zdaje się konsument nie może być obciążany DWA albo więcej razy za tą
    > samą "usługę" - prawda? :)

    Monit telefoniczny we wtorek jest już inną usługą niż monit telefoniczny
    we środę. Takoż samo maile ;)

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-07-04 09:31:30
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 04 Jul 2011 10:54:04 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Monit telefoniczny we wtorek jest już inną usługą niż monit telefoniczny
    > we środę. Takoż samo maile ;)

    Mylisz się.
    Dotyczą te sytuacje tego samego zdarzenia: opóźnienia w zapłacie raty.

    Hint: karne odsetki vs opłaty za monity ;)
    Jestem pewien że znajdziesz w googlach kwintesencje tegoż :)

  • 7. Data: 2011-07-04 09:36:21
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sat, 02 Jul 2011 15:07:16 +0200, Aśka napisał(a):

    > Z powodu opóźnienia pensji spóźniłam się z płatnością raty około 20 dni.
    > Obecnie uregulowałam. Dostałam w tym czasie 19 SMS-ów z monitem. Każdy
    > płatny po 5 zł. Do tego podobne monity mailowe.

    Nie bądź szarą gąską i "walcz" ;)
    Zajawka poniżej.

    > Te cwaniaki wymyśliły, by płatny monit (łącznie SMS i mail) wysyłać
    > średnio częściej niż na dobę.

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/22811,banki_be
    zprawnie_zadaja_dodatkowych_pieniedzy.html
    Głowa do góry.

  • 8. Data: 2011-07-04 09:37:56
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 4 Jul 2011 11:31:30 +0200, Kamil napisał(a):

    > Mylisz się.
    > Dotyczą te sytuacje tego samego zdarzenia: opóźnienia w zapłacie raty.
    >
    > Hint: karne odsetki vs opłaty za monity ;)
    > Jestem pewien że znajdziesz w googlach kwintesencje tegoż :)

    Dobra, widzę że ciężko Ci to idzie:
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/22811,banki_be
    zprawnie_zadaja_dodatkowych_pieniedzy.html

    "Inny przykładem podwójnej opłaty, jaką pobierają instytucje finansowe od
    swoich klientów, jest opłata za spóźnioną spłatę minimalnej kwoty kredytu.

    - Z tytułu udzielenia kredytu bank pobiera odsetki, zatem wprowadzanie
    dodatkowych obciążeń finansowych jest nieuzasadnioną kumulacją kosztów, do
    których ponoszenia zobowiązany jest klient - tłumaczy Joanna Rudnicka,
    prawnik ze Skoczyński Wachowiak Strykowski Kancelarii Radców Prawnych.

    Prawnicy radzą, aby w takich przypadkach nie rezygnować z walki o swoje
    prawa.

    - W takiej sytuacji warto upomnieć się o swoje pieniądze. Wbrew pozorom
    banki zdają sobie sprawę z bezprawności takiej opłaty i na żądanie klienta
    są gotowe ją zwrócić - zachęca Andrzej Netwig, prawnik zespołu prawa
    konkurencji w Kancelarii Wierciński, Kwieciński, Baehr.

    Mają bowiem świadomość, że na trudnym i bardzo konkurencyjnym rynku lepiej
    stracić kilka złotych, które zresztą im się nie należą, niż stracić klienta
    korzystającego z karty kredytowej - dodaje."

  • 9. Data: 2011-07-04 09:50:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.07.2011 11:31), Kamil wrote:

    > Mylisz się.
    > Dotyczą te sytuacje tego samego zdarzenia: opóźnienia w zapłacie raty.

    Co nie zmienia faktu, że jest to inna usługa, przypomnienie w inny dzień.

    Inna sprawa, że monit w środę jest zupełnie nieuzasadniony, chyba że
    zachodzą uzasadnione podejrzenia że dłużnik mógł zdążyć zapomnieć że
    jest dłużnikiem przez niecały dzień.

    p. m.

  • 10. Data: 2011-07-05 09:03:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jul 2011, Kamil wrote:

    > Dnia Mon, 4 Jul 2011 11:31:30 +0200, Kamil napisał(a):

    [...komuś, nie wiem czemu wycięte...]

> [...]
    > swoich klientów, jest opłata za spóźnioną spłatę minimalnej kwoty kredytu.

    Pic w tym, że jest to inny przypadek, IMO.
    Opłata o której piszesz jest opłatą za fakt spóźnienia, stanowi
    więc zwyczajną karę umowną, a ta nie jest dopuszczalna w przypadku
    opóźnienia w świadczeniu pieniężnym, bo tę rolę pełnią odsetki
    (i rzeczywiście jest wiele wyroków tak stwierdzających).

    Ale tu jest mowa o:
    - innej usłudze
    - warunkowej
    - odrębnie odpłatnej

    Jak o mnie chodzi, skłonny byłbym się zgodzić że wartość tej usługi
    nie powinna naruszać art.5 KC, czyli nie powinno być to więcej
    niż brałby "rynkowy" usługodawca (rzecz jasna z kosztami
    pracowniczymi takiego świadczenia itede).
    Ale po pierwsze nie jest już oczywiste, że taki wariant da
    się tak prosto obronić, a po drugie nie wiem jaka byłaby
    rynkowa wartość takiego świadczenia.

    > - Z tytułu udzielenia kredytu bank pobiera odsetki, zatem wprowadzanie
    > dodatkowych obciążeń finansowych jest nieuzasadnioną kumulacją kosztów,

    Zgadza się.
    Nie widzę powodu aby z tych odsetek miały być pokrywane np. koszty
    wysyłania poleconych z upomnieniem.
    W odróżnieniu od kary umownej, poszkodowany *może* obciążyć "sprawcę"
    uzasadnionymi kosztami postępowania.
    Zaznaczam, że sam *FAKT* to jest inna sprawa niż *wysokość* kwoty.

    > banki zdają sobie sprawę z bezprawności takiej opłaty i na żądanie klienta
    > są gotowe ją zwrócić

    Również jeśli są to *udokumentowane* koszty wysłania poleconego,
    a nie 50 zł "opłaty za przekroczenie terminu" które swojego czasu
    pobierały co poniektóre banki?

    Bo, jak zwracam uwagę wyżej, to JEST różnica!

    > Mają bowiem świadomość, że na trudnym i bardzo konkurencyjnym rynku lepiej
    > stracić kilka złotych, które zresztą im się nie należą, niż stracić klienta
    > korzystającego z karty kredytowej

    Ale to jest JESZCZE inna sprawa!

    I niewątpliwie, z tego p. widzenia, post Aśki przyniósł im więcej
    szkody niż wszelkie słuszne i niesłuszne postępowania razem wzięte.
    Dodajmy: szkody "zasłużonej".

    pzdr, Gotfryd