    From: Kamil <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przestrzegam przed Kokos.pl
    Date: Mon, 4 Jul 2011 11:37:56 +0200

    Dnia Mon, 4 Jul 2011 11:31:30 +0200, Kamil napisał(a):

    > Mylisz się.
    > Dotyczą te sytuacje tego samego zdarzenia: opóźnienia w zapłacie raty.
    >
    > Hint: karne odsetki vs opłaty za monity ;)
    > Jestem pewien że znajdziesz w googlach kwintesencje tegoż :)

    Dobra, widzę że ciężko Ci to idzie:
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/22811,banki_be
    zprawnie_zadaja_dodatkowych_pieniedzy.html

    "Inny przykładem podwójnej opłaty, jaką pobierają instytucje finansowe od
    swoich klientów, jest opłata za spóźnioną spłatę minimalnej kwoty kredytu.

    - Z tytułu udzielenia kredytu bank pobiera odsetki, zatem wprowadzanie
    dodatkowych obciążeń finansowych jest nieuzasadnioną kumulacją kosztów, do
    których ponoszenia zobowiązany jest klient - tłumaczy Joanna Rudnicka,
    prawnik ze Skoczyński Wachowiak Strykowski Kancelarii Radców Prawnych.

    Prawnicy radzą, aby w takich przypadkach nie rezygnować z walki o swoje
    prawa.

    - W takiej sytuacji warto upomnieć się o swoje pieniądze. Wbrew pozorom
    banki zdają sobie sprawę z bezprawności takiej opłaty i na żądanie klienta
    są gotowe ją zwrócić - zachęca Andrzej Netwig, prawnik zespołu prawa
    konkurencji w Kancelarii Wierciński, Kwieciński, Baehr.

    Mają bowiem świadomość, że na trudnym i bardzo konkurencyjnym rynku lepiej
    stracić kilka złotych, które zresztą im się nie należą, niż stracić klienta
    korzystającego z karty kredytowej - dodaje."