    From: A...@k...net.pl (Artur Golański)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przestepstwa internetowe
    Date: Mon, 14 Jan 2002 18:27:33 GMT
    Sender: a...@p...onet.pl@pc137.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał:

    >Chyba nagłówek?
    Kwestia nazewnictwa :-P TPSA nazywa je "logami" .
    Oto cytat z www: "zebrać istniejące logi związane ze zdarzeniem (czas,
    adres IP) i zgłosić zdarzenie do TP S.A. wypełniając wzór."

    >Jeśli ktoś wysyła maile/newsy przez WWW?
    To masz dane typu kiedy (data, godz.) i skąd je wysłano !
    Kierujesz pretensje do własciciela WWW, ktory udostepniajac usluge z
    cala pewnoscia rejestruje kazdego uzytkownika (moze go
    zidentyfikowac).

    >Nagłówki też można sfałszować, wysyłając mail z czyjegoś serwera przez
    >port chyba 22. Że o anonimowych remailerach nie wspomnę.
    Ee, z lekka wydziwiasz :-/
    Zastanawiam sie czy to ma byc forma rewanżu....

    1. Ktos zadal pytanie (w kwestii prawnej), proszac o radę. Jesli wiesz
    wiecej, lepiej, to na nie odpowiedz !
    2. Nie znam metody fałszowania nagłówkow i calej reszty, nie jestem
    znawca w tej dziedzinie, wiec pozostaje mi wierzyc w to co piszesz.
    3. Zakladajac, ze rzeczy o ktorych wspomniales sa mozliwe, to nie
    sądze, ze znają je ci szarzy 'podszywacze', dowcipnisie, spamm-erzy o
    ktorych bylo w pytaniu. "Znawcy tematu" nie grają w te gierki ! Mają
    inne, ważniejsze 'cele' ;-)

    Artur Golański