    From: s...@p...wirtualnej_polski.pl (-k a m i l)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przestepstwa internetowe
    Date: Mon, 14 Jan 2002 04:16:52 +0000 (UTC)

    W on czas: Sat, 12 Jan 2002 19:28:18 +0100, użytkownik
    Elvira <e...@p...com.pl> otworzył nam oczy:
    >Witam,
    >Czy istnieja jakies organy prawne zajmujace sie przestepstwami dokonywanymi
    >w sieci?

    istnieja wydzielone komorki w policji i prokuraturze - nie ma jakichs
    specjalnych sluzb, jezeli o to chodzi. A przynajmniej nie ma ich
    _oficjalnie_

    >Sprawa dotyczy pewnego czlowieka, ktory od dluzszego czasu z roznych kont
    >e-mailowych wysyla mi obrazliwe i wulgarne wiadomosci.
    [...]
    >zwrocic i czy istnieje w ogole mozliwosc rozwiazania tego problemu.

    istnieje.

    >internecie programu Anonymus, ktory pozwala wysylac maile wpisujac w sciezce
    >nadawcy dowolny adres. Czy istnieja jakies podstawy prawne zabraniajace
    >podobnych praktyk?

    nie jest mi znany przepis prawny, ktory zabranialby korzystania z
    "anonimizerow". A jezeli takowy istnieje, to smialo mozna zainteresowac
    nim Rzecznika Praw Obywatelskich.

    prosze o kontakt na priv, bo szczegoly beda wybiegac poza tematyke tej
    grupy

    pozdr.
    -k a m i l

    --
    suhacz3ki-at-poczta.wp.pl

    Zgodnie z nowym, bardziej agresywnym marketingiem produktów firmy
    OSRAM, produkty tej firmy będą reklamowane pod marką ZASRAM...
    [-kamil]