    From: "Adam" <A...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Przestępca" prosi o poradę.
    Date: Tue, 17 May 2005 00:43:33 +0200

    Uzytkownik "niecka" <f...@i...net> napisal w wiadomosci
    news:JjPhe.2172$_f7.2@trndny01...

    > Nie wazne. Przeszukanie nielegalne. Koniec.

    A móglbym prosic o jakas podstawe prawna takiego twierdzenia?

    Jak bylem ostatnio na Komendzie (jak zwykle z wlasnej inicjatywy) to
    podnioslem sprawe zatrzymania przedmiotów.
    To znaczy mam papier z Prokuratury na którym jest zaznaczone zatwierdzenie
    przeszukania, zas inne punkty np. zatrzymanie rzeczy nie sa zakreslone i
    opierajac sie na tym zadalem pytanie czy w takim razie Policja ma prawo
    przetrzymywac moje zabawki.
    Ewentualnie chce postanowienie Prokuratury o zatrzymaniu rzeczy.
    Uslyszalem ze Policja nie po to robi przeszukanie aby mi posprzatac w pokoju
    i ze postanowienie o przeszukaniu jest równowazne z zatrzymaniem do
    wyjasniena przedmiotów których legalnosc Policja kwestionuje.

    Nie jestem prawnikiem wiec nie wiem jak ta wypowiedz policjantów ma sie do
    faktycznego stanu prawnego.

    > tym bardziej.

    Ale teraz to juz trudno bedzie mi to udowodnic bo tym nakazem przeszukania
    jedynie machneli mi przed oczami i zabrali ze soba po przeszukaniu "bo
    trzeba to bedzie poprawic".
    I zapewne obecnie w ich dokumentacji "wszystko gra", zas ja bylem sam wiec
    nawet swiadków nie mam, ze te dane osobowe byly bledne.
    No wlasnie - powinienem w momencie przeszukania dostac "na pamiatke" ten
    nakaz z blednymi danymi czy jest on jedynie do okazania i nie moze byc
    zostawiony u osoby przeszukiwanej?

    > dalej nie wazny. Teraz to moga sobie dopisywac co chca. NIezmienia to
    > faktu ze podowy musza byc PRZED a nie po.

    Przeszukanie odbylo sie z powodu domniemanej produkcji plyt DVD, po 2
    tygodniach Prokuratura zatwierdzila je jako posiadanie nielegalnych plyt z
    oprogramowaniem, a dzis dowiedzialem sie ze beda sie starali zrobic mi
    "kuku" za kradziez sygnaly telewizyjnego.
    Ciekawe jak to przeforsuja w sadzie bo co prawda znalezli pare zabawek
    potencjalnie mogacych do tego sluzyc, ale zadna z nich nie umozliwiala w
    momencie przeszukania ogladania czegokolwiek kodowanego, zreszta mam 2
    legalne karty Cyfry wiec trudno byloby mi w tym wypadku krasc ten sygnal bo
    przestepstwem jest ogladanie platnych programów bez wykupionego abonementu,
    ale nie ma nic o karaniu kogos kto ma wykupiony abonament i jednoczesnie
    jest w posiadaniu urzadzen teoretycznie umozliwiajacych ogladanie bez
    abonamentu.

    Na chlopski rozum - mam pozwolenie na bron, wiec moge miec i tone naboi, co
    innego gdybym nie mial pozwolenia na bron to pewnie za posiadanie samych
    naboi znalezli by na mnie paragraf.

    --
    Pozdrawiam.
    Adam