    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesluchanie na policji
    Date: Tue, 25 Mar 2003 17:24:49 +0100

    Ja też nie. Na tej grupie jakiś czas temu ktoś (nie pamiętam teraz kto, ale
    chyba nawet kilka osób) twierdził, że podobno niektóre sądy coś takiego
    praktykują. Osobiście się z tym nie spotkałem, ale to nie świadczy o tym, że
    ktoś gdzieś nie wpadł na taki poniekąd karkołomny sposób wzywania. W sumie,
    to przecież nie wiadomo z kim się rozmawiało przez telefon.
    Nowy kpk przewiduje wysyłanie wezwań faksem albo mailem. Chyba, bo jeszcze
    tego solidnie nie przeczytałem. Wzywający przez telefon powołują się na
    zapis w kpk, że w szczególnych okolicznościach można wezwać w dowolny
    skuteczny sposób. Ponieważ ustawodawca nie określił zakresu tych
    szczególnych okoliczności, no to większość prowadzących postępowania
    przygotowawcze wzywa przez telefon. Tyle, że jak świadek nie przyjdzie, to
    nie ma żadnego dowodu na to, że się go wzywało.